1 review

Specificaties Kastmodel met vriezer (A+++) - Bekijk alle specificaties

Siemens KG56FPI40 Review

chriskoomenNewbie 9 december 2016, 504 views

Siemens KG56FPI40

Echt een hele goede Koel-vries combi met ruim voldoende inhoud, gemakkelijk in te stellen en hele goede verlichting.

Pluspunten

• grote inhoud
  • looks
  • goede service van siemens

Minpunten

• verlichting niet dimbaar

Energieverbruik Score: 4
Allereerst de geluidsproductie van de koelkast. Na een aantal weken sta ik er 's morgens in absolute stilte naast en hoor ik helemaal niets!!! Mijn andere koelkast maakt veel meer geluid dan deze nieuwe Siemens.

De ruimte in de vriezer is geweldig. We waren Eigenlijk van plan een aparte vrieskist aan te schaffen omdat we ruimte te kort kwamen. We hebben eigenlijk altijd wel brood vlees en restjes in de vriezer maar ook snacks en patat. dat is met een standaard koelkast gewoon klein. Met deze Siemens krijg ik 'm niet meer vol. Pizza's, extra vlees voor de feestdagen, brood, genoeg patat, etc, etc. Niet vol te krijgen.

De ruimte in de koelkast is ook briljant en niet vol te krijgen. Door diepte van koelkast ben je af en toe spullen kwijt. Het licht in de koelkast geweldig! Vooral de verdeling daarvan. Echt over nagedacht! Omdat het LED verlichting is, is het helder en niet zo warm als de oude lampen waardoor hij nog zuiniger is.
Een geniale oplossing is het flessenrek. Er is genoeg ruimte voor 1.5L flessen zoals cola, sinas, bruiswater, etc.

Verder blijft fruit echt heel lang vers dankzij de HyperFresh lade. Deze is in te stellen naar de gewenste temperatuur los van de koelkast zelf. Het beste is 0c daardoor blijft groente echt veel langer knapperig.
De Koelkast is zelf behoorlijk diep. Dat is ook niet verkeerd maar wel even wennen. Als je kortere armen hebt kan je soms wat lastig boven achter in komen

Heel mooi is de looks van de koel-vries combi. Hij past naadloos in de IQ7 serie en misstaat niet in een open keuken. Een ander voordeel is dat er echt geen vingerafdrukken op het RVS komen bij het openen van de koelkast.

Conclusie:
Ik ben echt heel blij met deze keuze. Ik heb onder andere gekeken naar andere merken van rond de dit bedrag maar se service van siemens is en blijft gewoon geweldig in onze ogen. Wij zijn echt heel erg blij met deze koelkast en ik wil nooit meer terug naar de oude situatie.

Heb jij ook een Siemens KG56FPI40?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite