Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition Review

trisje 9 december 2016, laatste update op 11 december 2016, 492 views

HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition

Ik heb deze laptop nu 3 maanden, en ben er zeer tevreden over. my type aanduiding is alleen iets anders 4105 een scandinavische versie, denk dat alleen dat het toetsenbord anders is.

Pluspunten

• Scherm al spiegeld hij wel
  • Toetsenbord
  • touchpath
  • Batterij duur
  • veel directe aansluitingen geen verloop kabels nodig
  • 3 usb3.0 poorten 5Gb (aangepast)

Minpunten

• prijs is wat hoog
  • Windows Home

Het scherm is goed en helder. in direct zonlicht is het scherm ook prima te lezen. Al werk het in de schaduw wel wat lekkerder. Door het touch screen functie spiegeld hij wel en dat merk je. Zeker als je buiten bent in de zon.
De touch functie werk goed. maar kan je alles ook met het touch path doen. zoals inzoomen,uitzoemen scrollen en swipen.

SSD is snel waardoor de laptop in 8 seconden opstart. (Toegevoegd)

Touchpad is lekker groot maar heeft toch geen echte voordelen ten opzichte van een kleinere. in de onder hoeken zitten de muis klikken die goed werkt. De touchpad voelt glad aan op de vingers maar is niet heel precies. Je kan er dus niet mee tekenen of schrijven. Voor de laptop is er wel een pen van HP die je kan gebruiken op het scherm. let wel op of je de juiste type spectre hebt niet alle laptops werken met de pen.

Toetensenbord is Goed, de toetsen zijn stevig hebben een goede travel en kunnen worden verlicht wat vooral 's avonds prettig is. De zwarte toetsen zijn in tegenstelling tot de zilvere uitvoering wel goed af te lezen met de led verlichting aan. Met de F5 toets kan de verlichting van het toetsenbord aan en uit zetten, in het begin vond ik het irritant dat de F5 toets led aan bleef, Maar dit kan men in het bios uit te zetten.

De speakers vind ik oke om een film of een serie te kijken. Voor muziek vind ik ze niet echt idiaal ze zijn wat schel en hebben niet genoeg vollumen.

Aansluitingen.
De laptop heet 3 USB 3.0 sloten ik dacht dat ze 5 Gb per seconden aan kunnen, zjn dus niet met tunderbolt. die hebbne snelheden van 20 tot 40 Gb. Display port and een HDMI uitgang.
Tot nu toe heb ik alleen de HDMI gebruikt en aangeloten op 1280 plasma TV. Beeld was goed en niets op aan te merken. USB port getest met een USB 3.0 stick en ik behaalde schrijf snelheden van 80 MB /s en lees snelden waren iets hoger. Dit heeft natuurijk ook te maken met de maxium van de USB stick. Ik heb geen test programma gebruikt maar gewoon wat grote bestanden gecopieerd.
Er is een koptelephone aansluiting die goed geluid produceert.
en een sd kaart slot.

De laptop voelt lekker stevig aan maar klapt inderdaad wat moeilijk open.
er zijn wat klachten dat de laptop warm wordt, maar met gewoon internetten en werken. vind ik dat je hem prima op je schoot kan leggen. als je veel intersieve taken uit voert wordt ie wel te warm en begint het ventilator te zoemen.

Batterij duur vind ik goed. Ik kon makkelijk een uur of 8 zonder voedng doen.ik gebruikte geen zware desktop aplicaties of spellen alleen internet netflix en documenten lezen en schrijven. Al is dit wel afhangkellijk hoe helder je het scherm insteld denk ik bij mij staat ie meestal op 40 procent. Opladen gaat overigens best snel. ik heb hier geen echte test mee uitgebvoerd. dus kan je geen cijvers hier over geven.

het geluid kan met directe toets klikken harder en zachter worden ingesteld. maar er is ook een knop aan de zijkant van de laptop naast de HDMI port. daar vind je ook een windows toets, die ik zelf nog nooit heb gebruikt.

De overgang van en naar tablet moede werkt goed. en er is een virtueel toetsen bord in tablet modus die je ook kan oproepen in laptop modus. mocht je dat handig vinden.

Na 3 maanden gebruik, heb ik nog geen negatieve punten kunnen ondekken.
Misschien dat de laptop wat duur is al is, Maar hij zijn geld beslist waard. een nadeel, Voor deze prijs verwacht ik eigenlijk Windows Pro.

Er is nu ook een oktober 2016 versie van deze laptop met 2 usb 3 thunderbolt poorte en de nieuwe intel processor, ook is hij wat ligter Ik dacht geen directe HDMI en Display port meer. Maar thunderbolt poorten zou je hier ook voor kunnen gebruiken. Natuurlijk zijn er ook goede alternatieve te vinden.

Heb jij ook een HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition?