Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL502VM-FY006T-BE Review

Ascotg 7 december 2016, laatste update op 7 december 2016, 553 views

Asus ROG GL502VM-FY006T-BE

Pluspunten

• Aantal poorten
  • Scherm
  • Toetsenbord

Minpunten

• Vingerafdrukken
  • Helft van de ram is gesoldeerd

Ik was op zoek naar een mobiele krachtpatser en ik heb mijn ideale oplossing bij deze ASUS GL502VM gevonden.

Scherm: Prachtig IPS scherm met mooie kleurweergave en de gekende grote inkijkhoeken die bij een IPS scherm komen.

Toestenbord en trackpad: Aangename ervaring bij het typen. Voldoende feedback (uit een laptop toetsenbord!) en voldoende key travel. Iets waar door fabrikanten helaas vaak te weinig aandacht wordt aanbesteed...

Aansluitmogelijkheden: Meer dan genoeg aansluitpoorten naar mijn smaak. Ik kom soms wel wat USB aansluitingen te kort, maar 3 aansluitingen is niets om over te klagen. Beeld kan via HDMI 2.0, mini displayport of thunderbolt 3! Jawel deze laptop bevat een Alpine Ridge chip. De USB C connector bevat thunderbolt 3 signaal.

Geluid: De speakers in de laptop zijn niets speciaals, maar dat had ik ook niet verwacht, ik gebruik meestal mijn hoofdtelefoon. Daar wil ik nog aan toevoegen dat de DAC van zeer goede kwaliteit is. Signaal op de 3,5 mm jack is helder en bevat voldoende bas tonen.

Bouwkwaliteit: Om het gewicht zo laag mogelijk te houden (Met zijn 2.2 kg neem ik hem met plezier mee in mijn rugzak) is er veel kunststof gebruikt. Helaas zijn alle oppervlakken werkelijk een magneet voor vingerafdrukken. Microfiber doekjes lossen dat wel meestal op. (Ik draag er zorg voor .... :P )

Prestaties: Simpelweg geweldig. Ik gebruik mijn laptop ook voor zware toepassingen als CAD, fotobewerking, gaming, etc. En daarbij geeft hij geen krimp. De GTX 1060 is een bijzonder krachtige grafische kaart en doet nauwelijks onder voor zijn desktop broer.

Batterij: Mijn vorige laptop kon nauwelijks een uur zonder adapter, dus ik ben zeer tevreden over mijn huidige accuduur. Sommige mensen vinden deze misschien echter wat kort. Licht gebruik (surfen, office en email): 3 4 uur. Heavy use (CAD, gaming nog niet geprobeerd zonder adapter): 1.5 uur.

Warmte en geluid: Wordt niet bijzonder warm, algemeen kan ik zegen dat er een zeer goed uitgekiend koelingssysteem is ingebouwd. Geluid is nooit echt een probleem zelfs niet bij heavy use, echter bij gaming hoor je de koeling wel merkbaar toenemen. Zoals ik al zei gebruik ik een hoofdtelefoon en dan merk je er niets van, er hoeft zelfs geen geluid te spelen in de hoofdtelefoon.

Conclusie: Zeer tevreden over mijn aankoop, een waar werkpaard. Prijs is niet mals, maar ligt in lijn met gelijkaardige Windows laptops. In vergelijking met sommige andere laptops krijg je hier veel meer voor je geld.

Heb jij ook een Asus ROG GL502VM-FY006T-BE?