Specificaties 55" Ultra HD 3D OLED TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C6V Zwart Review

marcel.koning71 7 december 2016, 1.268 views

LG OLED55C6V Zwart

Verrassend prettige TV

Pluspunten

• Mooi scherm, ingetogen afwerking
  • Zwart is zwart
  • Groot dynamisch bereik; helder genoeg
  • Snelle computer
  • Overzichtelijk menu

Minpunten

• ARC was (voor mij) even zoeken

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na een 42" Philips uit 2009, richtte ik mij nu op een Philips 49" ˇf een curved 55" Samsung. De LG OLED had ik nog niet in gedachten. Op bezoek bij Foka vond ik de Samsung 7xxx en 9xxx-serie van 2016 al zoveel mooier dan de Philips, dat ik eigenlijk dacht niet mooier te kunnen vinden, voor een niet nˇg hoger bedrag. Ik liet weten dat ik het belangrijk vind dat zwart ook echt als zwart wordt getoond. De verkoper liet mij weten dat ik dan de LG OLED in ieder geval had te overwegen. Vervolgens heb ik de LG in alle rust vergeleken met de Samsung UE55KS9000 en inderdaad: Het zwart is bij de LG ook echt zwart: Geen gedimde LED's; de LED's staan bij zweergave van zwart gewoon even 'uit'. Door naast het scherpe beeld ook een scherpe aanbieding ben ik overstag gegaan en, geen spijt!
Helderheid is voor ons meer dan voldoende, ook overdag. Het beeldscherm is flinterdun en uiteraard mooi afgewerkt. Het curved scherm is, ondanks meer dan 30cm meer diagonaal dan de vorige tv, voor ons beslist niet nadrukkelijk aanwezig.
De standaard beeldinstellingen heb ik nauwelijks aangepast. De LG's computer is snel: De tv wacht eerder op jˇu. Qua apps was Netflix er al, zelf Spotify ge´nstalleerd. Het geluid loopt bij ons via de AV-receiver. Voor de weergave van de apps was het Úven zoeken naar de juiste ARC-instellingen, maar werkt nu feilloos. Netfilx en YouTube op 4K, ik had het nog nooit gezien, maar wat een beeld, zo scherp, maar ook rustig: Absoluut geen ghosting.
Kortom, een verrassend geslaagde aanschaf met hopelijk vele films en series te gaan.

Heb jij ook een LG OLED55C6V Zwart?

Hallo,

Merkt u bij uw tv ook dat het geluid niet in sync is met het beeld bij o.a. youtube en de internetbrouwser? Netflix heeft er dan nagenoeg geen problemen mee (zie het wel een beetje). Maar valt dus vooral op bij youtube en de internetbrouwser.
Ik heb al diverse testen gedaan; alle beeldverwerking uit, met de sync gespeeld, en wifi uit en gigabit kabel aangesloten; geen verschil.

Ik ben benieuwd of u dezelfde ervaring heeft?
Overigens verder werkelijk subliem beeld en tevreden, maar out-of-sync probelem irriteren me altijd mateloos, dus ik ben benieuwd wat uw ervaring is.

Mvgr,
Dave
Beste Dave;

Ik gebruik (bijna) geen YouTube, dus dat is mij nog niet opgevallen!
Wel heb ik de lipsync op de AV-receiver opnieuw moeten instellen (vertraging 0 msec) voor de TV, maar nu werkt dat goed.
Indd met Netflix, DVD etc meteen goed.

Gr

Marcel
Hallo, dank voor je korte review. Nu anderhalve maand verder, nog tevreden over het gebogen scherm? Ben ook voornemens deze 55c6v aan te schaffen, kom van een Philips 4k 49pus7909. We zitten er altijd mooi recht voor, in de winkel vind ik curved echt mooi.