Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart Review

8x4 6 december 2016, laatste update op 6 december 2016, 99 views

Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart

Voor de prijs een goede muis. Ga je in prijs lager zoeken, dan vrees ik dat je veel inlevert qua kwaliteit. Uiteraard kan deze muis niet tippen aan een duurdere muis (bijv. de Logitech G502 Proteus Core), maar al met al prima geschikt als goedkope oplossing voor digitale huis-tuin-en-keuken toepassingen.

Pluspunten

• prijs
  • anti-slip op wiel
  • glijdt heerlijk

Minpunten

• Ligging in de hand kon beter
  • Gewicht naar mijn mening niet goed verdeeld

Deze muis onlangs gekocht bij de BCC voor 25 euro. Hiervoor had ik een behoorlijk goedkope logitech draadloze muis. Daarnaast heb ik ook een Logitech G502 Proteus core.

PLUSPUNTEN:
- Vergeleken met de goedkope logitech muis is deze muis werkelijk een verademing. Uiteraard kan deze muis bij lange na niet tippen aan de G502 (maar dat is ook een volledig ander prijssegment en eigenlijk buiten beschouwing).
- De prijs is uitstekend! Ga je lager dan deze prijs, dan zal de kwaliteit naar mijn mening behoorlijk afnemen.
- De muis bevat een fijne 'finishing' touch, waardoor je vingers minder snel geneigd zijn over de knoppen te 'glijden'; ze hebben dus grip.

MINPUNTEN
- De zijknoppen (vooral de knop voor 'pagina terug') die je met je duim bedient zitten op een locatie die niet fijn/gemakkelijk te bereiken is met je duim.
- De ligt wel 'okay' in de hand, maar ik voel duidelijk dat hij iets te klein is voor mijn handen (en ik heb niet de grootste hand, maar een juist iets kleinere hand dan de gemiddelde hand van een man). Wat me het meest stoort is mijn pink; deze kan op de een of ander manier niet goed rusten als ik de muis bedien.

- Verder voelt de muis ook zwaar aan in de basis (het gedeelte onder je palm), ofwel aan de 'onderkant' van de muis (in het geval je er recht bovenop kijkt). Hierdoor voelt de muis wat raar aan in het gebruik.

MIJN CONCLUSIE
Al met al vind ik de muis voor deze prijs een aanrader!

Vragen? Stel ze gerust! Ik ben actief op Tweakers.

Heb jij ook een Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart?