Specificaties Full HD met 4x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Toshiba Camileo P10 Zwart Review

sdevos13 3 november 2009, laatste update op 3 november 2009, 2.897 views

Toshiba Camileo P10 Zwart

Pluspunten

• Foto's van zeer hoge kwaliteit
  • Film van redelijke hoge kwaliteit
  • Veel mogelijkheden
  • Flitser zo vel dat bijna alles verlicht is

Minpunten

• Opname kwaliteit geluid (zeer) slecht
  • Niet makkelijk te stabiliseren

Beeldweergave Score: 5
- Mini-Standaard
- HDMI kabel
- Diversen TV kabels

De Toshiba Camileo P10:
Mijn eerste indruk was dat het beeld erg scherp was (al met 5 mp).
Je hebt drie mogelijkheden:
- Laag (2 mp), Standaard (5 mp), Hoog (8 mp).
Ik gebruik momenteel vooral de 5 mp stand zodat de accu niet zo snel leeg gaat.
Je hebt ook een aantal mogelijkheden voor het maken van filmpjes:
- WGA 60, VGA, QVGA, HD (720p), FH (1080p).
Ik gebruik de HD (720p) stand omdat dat voor mij goed genoeg beeld geeft.
Het verschil tussen HD en FH is niet zo groot, allen raakt je SD kaartje 2x zo snel vol.

Mijn conclusie:
De Toshiba Camileo P10 is een top apparaat.
Heb nu al zo'n 570 foto's gemaakt en 4 uur gefilmd.
Het enige nadeel is dat het geluid bij opnames zeer slecht is. (je hoort een brommend geluid)
Als je een camera wilt die je vooral gaat gebruiken voor filmen denk ik niet dat je deze moet gaan kopen. Maar als je af en toe een keer een (kort) filmpje wil maken op (redelijk) goede kwaliteit dat is dit zeker iets voor jou. Maar je kunt de Toshiba Camileo P10 natuurlijk ook gewoon alleen voor het maken van Foto's gebruiken.

Heb jij ook een Toshiba Camileo P10 Zwart?

Dus op 570 foto's 127 verloren = 22%, 1 op de 5 foto's gaan verloren :) wel betrouwbaar!
Vraagje, op tweakers staat dat deze camera max 1900x1080 schiet, maar bij andere websites staat dat het 1440x1080 is. Kun je ook voor mij kijken wat de max frame rate is bij 720p ?
Wat is de rede voor een lagere beoordeling betreft de betrouwbaarheid?
Liep een keer in TunesiŽ, het was nogal warm buiten.
Toen viel de camera uit en was de memory kaart leeg, alle gemaakte foto's (127 ongeveer) waren weg. Maar dat kwam waarschijnlijk door de warmte (+- 45 graden), en door de memory kaart. Verder nog nooit problemen mee gehad en ben nogsteeds de "trotse" eigenaar van deze camera!
hij is wel zwaar (specs :)) 148kg