Philips PerfectCare Performer GC8721 Review

dfrenner 5 december 2016, 358 views

Philips PerfectCare Performer GC8721

Een strijkijzer is eigenlijk een denigrerende naam voor deze stoomgenerator. Het is namelijk niet zomaar een strijkijzer, maar er komt zo veel stoom uit dat de kreukels als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stoomtoevoer
  • Design/vormgeving
  • Groot reservoir voor 2 uur strijken
  • Geen temperatuur meer instellen
  • Veilig met auto-off

Minpunten

• Pomp is hoorbaar tijdens het strijken
  • Opstarten duurt een fractie langer dan bij een regulier strijkijzer

Voorheen gebruikten wij ook een Philips strijkijzer, maar deze had slechts een stoomfunctie. Het is werkelijk een wereld van verschil die ik iedereen zou aanraden.

De Philips stoomgenerator is erg makkelijk in het gebruik, er is geen temperatuurinstelling nodig en zal nooit te warm worden. Ik heb een video gemaakt waar ik uiteraard moest uitproberen of hij écht geen brandplekken zou achter laten als je het ijzer op kleding zou laten staan.

De opstarttijd is slechts 2 minuten en met het grote waterreservoir van 1,8 liter kun je 2 uur voorruit zonder bijvullen. Na 10 uur strijken geeft het apparaat zelf aan dat er ontkalkt moet worden, waar ook weer een handig bakje voor wordt bijgeleverd.

Het is ook een veel veiligere manier van strijken, ten eerste kun je het ijzer gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt dan helemaal niets, na 2 minuten zal hij in een soort van slaapmodus komen en na een kwartier schakelt de machine zichzelf helemaal uit. Als je hem vastklikt aan de basis unit kun je hem "locken", waardoor hij veilig zit opgeborgen en het ijzer niet kan vallen.

Ik ben er erg blij mee en had dit veel eerder moeten doen!

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Kleine video review:

Heb jij ook een Philips PerfectCare Performer GC8721?