Xiaomi Mi Max Goud Review

Pollice.Verso 5 december 2016, 547 views

Xiaomi Mi Max Goud

Uitstekende kwaliteit scherm en camera voor de prijs (vanaf 125 euro ten tijde van schrijven). Batterijduur is topklasse. Formaat is lekker groot, maar past comfortabel in broek- of jaszak om te kunnen lopen/zitten/traplopen.

Pluspunten

• Schermkwaliteit en Bouwkwaliteit
  • Goede Camera
  • Batterijduur is erg goed

Minpunten

• Bestellen in China of HK, niet in NL
  • Voor sommigen misschien het formaat

Ik heb de versie met 32GB ROM en 3GB RAM voor 162,- uit China besteld.

De telefoon is van uitstekende kwaliteit en doet niet onder voor merken die hier verkrijgbaar zijn. Ik twijfelde over het formaat, maar de telefoon past precies nog in je (heren)broekzak om mee te lopen/zitten/traplopen, alleen in de auto haal ik hem er liever uit.

Omvang is dus zeker niet té groot en biedt je ongeëvenaard comfort bij het lezen van artikelen, nieuwsberichten, etc. en ik kan nu eindelijk details zien in games. Bediening van games is ook erg vergemakkelijkt.

Kwaliteit van het IPS-scherm is erg goed, geen pixels waar te nemen. Naast erg scherp heeft het ook mooie kleuren en hoge helderheid.

Camera is ook erg goed. Ik weet dat andere Chinese merken nog wel eens tegenvallen op dit vlak, maar dat is in dit geval niet aan de orde. Komend van een Galaxy S4 zie ik een duidelijke verbetering in kwaliteit, ook in donkere omstandigheden. De 16MP camera vangt daarnaast ook een veel breder zichtsveld dan bijvoorbeeld mijn oude S4 of S5 die ik ken.

Daarnaast is het in Nederland een uniek toestel. Mensen geloven niet dat je dit voor een fractie van het geld van een iPhone of Samsung kunt krijgen. Dit komt door de bedrijfsstrategie van Xiaomi, die geen winst maakt op hun smartphone-tak.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Max Goud?

goede review het enige wat mij tegenhoud om deze te kopen is het bellen ermee , word je hier niet raar mee aangekeken?
Ik heb er vanochtend nog mee staan bellen op een openbare plek en niemand keek me gek aan hoor. Gewoon op straat letten mensen sowieso niet echt op wat voor telefoon je in je hand hebt. Je zult vooral nieuwsgierige mensen trekken wanneer je in de pauze op werk of op school met je telefoon bezig bent. Dan nog zou ik me hierover echt niet druk maken, de meeste aandacht is in mijn ervaring ook positief!
Als leraar heb ik behoorlijk wat bekijks in de klas met mijn mi max :+
Ook in mijn broekzak geen probleem en inderdaad in de auto er uit en WAZE er op ;) .
Het is mij gisteren dan toch gelukt mijn Huawei kwijt te maken... Bij welke winkel kocht je jouw versie voor 162 euro? Ik laat hem dan ook wel uit China komen, heb mijn werkfoon nog. Hier in Nederland zie ik hem voor 315 euro...
Ik heb hem van geekbuying, maar die heeft ze nu alleen in preorder. Die is betrouwbaar maar wel langzaam, gearbest vind ik sneller uit ervaring. Je kunt op kimovil de beste prijs van het moment checken. Prijsverschil komt soms ook door de koerswisseling tussen dollar en euro (ik heb tijdens mijn bestelling in goedkopere US dollars betaald in de aanloop naar Trump).
Thanks voor reactie en uitleg. en ik maar denken dat Trump een ver-van-mijn-bed-show was :)
Ook al 2 Mi Max'en besteld voor familie,zijn allebei supertevreden!!!

Ik bestel altijd bij deze twee,dan betaal ik geen douanekosten,en heb ik ze altijd al binnen de week verkregen! Al zeker 20 Xiaomi's besteld bij verschillende reseller,en deze twee springen er toch wel bovenuit!!! En allebei zonder extra importkosten!!!

Ik zou toch het 64GB model nemen,heeft een iets snellere cpu! (652 vs 650)

www.ibuygou.com/ (hier twee jaar Europese garantie,voor 5 euro extra) _/-\o_ Wel nog nooit nodig had voor al men Xiaomi's O-)

Wel met DHL laten verzenden,en duty insurance nemen(Ibuygou)!!!

En een goeie tip,bestel ook Tempered glass 8)7

Succes :)

[Reactie gewijzigd door greatkz op 8 december 2016 09:48]

Bij Ibuygou betaal je wel wat meer dan direct uit China toch? Wat ik begreep verzenden ze uit Spanje maar dus inclusief Europese BTW.

Op aliexpress ken in alleen HK Goldway, ik heb daar niet besteld maar in Hong Kong heeft Goldway eigen (fysieke) winkeltjes in een aantal winkelcentra. Daar zag het er wel betrouwbaar uit.
Ibuygou is 1 van de grootste Xiaomi reseller,zoniet dé grootste.Ja,je kan mss goedkoper vinden,maar dan moet je véél langer wachten,geen 2 jaar EUROPESE garantie,en het allerbelangrijkste,GEEN importkosten!!!Ook betaal je minder om het via China te laten komen op Ibuygou,en betaal je ook geen importkosten of BTW,en het gaat evensnel!

Goldway heb ik ook al besteld,ook geen import,wel iets trager als TopOne (Aliexpress)!

Ibuygou en TopOne zijn echt megasnel(max 7dagen),en relatief goedkoop,echt waar _/-\o_

[Reactie gewijzigd door greatkz op 8 december 2016 11:24]