Tweakers zegt: 8,5

Lenovo P2 Grijs Review

edwardo 5 december 2016, laatste update op 23 januari 2017, 1.094 views

Lenovo P2 Grijs

Zeer veel toestel voor je geld! Helaas microfoon probleem?

Pluspunten

• Fraai fullHD Amoled2 scherm met 401 ppi
  • Dual sim (hybride)
  • Degelijk gebouwd en smalle bezels
  • Snelle vingerafdrukscanner
  • 5100 mAh accu met 24W snellader!!

Minpunten

• Microfoon bij video/Whatsapp

Update 28-12-2016:

Ik heb het toestel toch moeten afwaarderen met 1 ster vanwege een microfoon probleem. Was zo blij met dit toestel, alles klopte gewoon en dat voor nog geen 300 euro. Helaas viel me op dat het geluid bij video opnames nogal vreemd was, een soort galm. Nog vervelender vond ik dat de audio-opnames in WhatsApp heel erg zacht worden opgenomen en nauwelijks zijn af te luisteren. Ik gebruik deze functie veel en heb dan ook alles geprobeerd om het op te lossen, helaas. Ik weet niet of dit een algemeen probleem is van de Lenovo P2 of dat ik gewoon pech heb gehad. Bellen geeft geen problemen met de microfoon, alleen video geluid en WhatsApp klopt er iets niet.

Ik heb helaas niet de tijd om op een eventuele software update te wachten en heb het toestel dus moeten retourneren. Echt heel jammer omdat het verder gewoon echt een zeer fraaie en goede telefoon is. Ik ga nu verder met een andere duo sim in de vorm van de Honor 8. Voor 100 euro meer een telefoon met high-end specs en de eerste indruk is goed!

Sinds enkele dagen de Lenovo P2 Dual sim in bezit.
Dacht eerst; Lenovo, is dat wel betrouwbaar? Maar Lenovo heeft ook de laatste generatie Moto G (Google) toestellen gemaakt dus die kunnen vast wel wat. Bestellen dus dat ding, nu met gratis autolader (Wehk, dec-16).

Het toestel heeft een prachtig 5,5 inch fullHD Amoled2 scherm met 401 ppi waar de kleuren echt vanaf spatten. Door de smalle bezels is het ondanks het grote scherm geen lomp toestel. De Lenovo P2 heeft een unibody van aluminium en maakt gewoon een zeer degelijke indruk, op geen enkel moment heb je het idee een goedkoop toestel in handen te hebben. Lekker dun is hij ook en de verhoudingen zijn goed.

De Lenovo P2 is voorzien van een hybride dual sim optie, dus 2 simkaarten óf 1 simkaart + extra MicroSD. Ik heb zelf 2 simkaarten geïnstalleerd, super handig om zakelijk en privé te scheiden zonder met 2 toestellen te moeten lopen.
Het geheugen van 32GB is voor mij ruim voldoende en ik heb hier geen extra microSD bij nodig.

Verder heeft het toestel een uiterst efficiënte en snelle Qualcomm Snapdragon 625, octa-core processor geklokt op 2.0 GHz welke in combinatie met 4GB ram geheugen en Android 6.0.1 zorgt voor een uiterst vlot en soepel draaiende telefoon.

WiFi 2.4 GHz en 5 GHz ac, NFC, zeer goed werkende vingerafdrukscanner, allemaal aanwezig op de P2.
De 12MP camera aan de achterkant is van Sony en is ook te vinden in de Sony XA. De camera maakt prima foto's en 4K video's.

Bij weinig licht kun je kiezen uit wat Artistieke Nachtscenes, foto's zijn dan nog stuk beter dan in Auto stand. Daarnaast is er nog een Smart functie. Bij mij zijn de foto's dan juist minder mooi, ik heb de Smart functie dan ook uit staan.

High-end toestellen als Iphone7 en Samsung s7 hebben uiteraard nog betere camera's, maar kosten dan ook 2 á 3 keer zoveel als de Lenovo P2. Verder doet een toestel als de P2 in maar weinig opzichten onder voor dergelijke toestellen, in sommige opzichten doet de P2 het zelfs beter voor nog geen 300 euro.

Neem de accu bijvoorbeeld van maar liefst 5100 mAh, niet te geloven hoe lang dit toestel daarmee vooruit kan! En is hij eindelijk een keer leeg, dan kun je na 15 minuten laden met de 24W snellader weer 10 uur verder. En oh ja, je kunt gewoon dubbele apps instellen! Zo heb ik er twee keer Whatsapp op staan, zowel voor privé als op mn 2e zakelijke sim, hoe uniek is dat!

Ik kan er verder heel lang over praten, maar ben je op zoek naar heel veel telefoon voor je geld dan zou ik de Lenovo P2 zeker overwegen. Tenminste......als het microfoon probleem is opgelost.

Heb jij ook een Lenovo P2 Grijs?

Review leest lekker weg :)
Ik ervaar ook de problemen met de microfoon Vooral bij WhatsApp.
Je moet bijna schreeuwen om jezelf hoorbaar te maken, maar als het geluid te hard wordt krijg je gegalm en ruis.

Eergisteren naar een concert geweest en heb alles kunnen verwijderen :'(

Ik zal het toestel wel houden want ondanks deze mankement ben ik er ontzettend blij mee.
Oooo de batterij duur :)
Ja dat is vervelend bij de P2. Misschien kan het worden opgelost met een toekomstige software update. Laat het weten als dat het geval is? Wel even nieuwsgierig naar.

De accu van de P2 blijft onovertroffen inderdaad. Gelukkig is de Honor8 met powerlader ook in een half uur weer 65% vol.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen probleem heb met mijn microfoon bij Whatsapp/ videobellen. Ik hebzelf dan de update die klaar stond meteen gedaan iov alles eerst installeren / instellen en dan de update.