Specificaties Blu-Ray speler - Bekijk alle specificaties

Panasonic DMP-BD60 Zwart Review

baasandre 3 november 2009, 4.659 views

Panasonic DMP-BD60 Zwart

Pluspunten

• gewoon pefect beeld
  • fantastisch geluid
  • mogelijkheden
  • prijs

Minpunten

• geen

Inleiding:

Nu al een paar maanden heb ik de Panasonic DMP-BD60 in mijn bezit. Uiteraard met als doel om blue ray's te kunnen afspelen. Wat voor mij voorop stond is de kwaliteit van het beeld en daarnaast een paar handige mogelijkheden zoals bijvb foto's bekijken en mp-3 kunnen afspelen.
Toenertijd had ik nog geen beschikking over een tv met de mogelijkheid om foto's door middel van een Sd kaart te kunnen bekijken.
Inmiddels beschik ik wel over een dergelijke tv, namelijk de Panasonic TX-P42V10.

Beeldkwaliteit:
Ik vindt de beeldkwaliteit zeer goed. Zeer scherp en natuurgetrouw beeld.
Panasonic zegt zelf over de speler: "De PHL Processor Plus (PHL staat voor Panasonic Hollywood Laboratory) is een zeer geavanceerde beeldverwerkingstechnologie die door Panasonic is ontwikkeld om zeer precies elke pixel van het Blu-ray signaal in verticale richting te verwerken ", kan er maar een ding over zeggen, klopt als een bus.
Beeld is gewoon strak !
Uiteraard heb ik de speler middels hdmi aangesloten op mijn tv.

Mogelijkheden:
Met de SD-kaart, USB en internetaansluitingen (lan kabel) genoeg mogelijkheden voor het normale gebruik (update firmware, foto's bekijken) De BD60 is uitwisselbaar met de VIERA Cast toepassing en geeft toegang tot bijvoorbeeld YouTube, Picasa en andere websites via het speciale VIERA Cast toegangsscherm. In het begin wel eens paar gebruikt, je moet er van houden.
Iets opzoeken op youtube gaat vrij gemakkelijk ( je gebruikt de afstandsbediening als een toetsenbord, net als je telefoon).
Account aanmaken bij picassa/ youtube, en je kan heel snel bij je voorkeursfilmpjes of je webalbum komen.
Vindt het makkelijker en sneller om de foto's via een sd kaart te bekijken.
Indien Avchd beelden op een sd worden opgenomen, kunnen deze ook via de speler bekeken worden, anders zul je via kabels moeten werken.

Gebruiksgemak:
Alles is makkelijk via de afstandbediening te regelen en te vinden. Viera van Panasonic werkt hierbij ook goed.
Een druk op de viera knop en je gaat rechtstreeks naar het vierascherm.
Opstarten vindt ik wat traag gaan.
De afstandsbediening is duidelijk en gemakkelijk om te bedienen.
Aangezien mijn tv ook een Panasonic is, kan ik heel makkelijk met de afstandsbediening van de tv de speler ook bedienen.

Geluid
HD Audio decoders (DTS-HD, Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus) zorgen voor perfect geluid. Heb de speler met een optische kabel aangesloten op mijn versterker en bose systeem. Niks anders dan complimenten kan ik hiervoor geven.
Gebruik zelf Dolby true hd, voor mij een dikke 10+ .
Het is net of je in een bioscoop zit.

• Panasonic TX-P42V10
  • Bose acoustimas
  • Sony STRDB900 versterker

Heb jij ook een Panasonic DMP-BD60 Zwart?

Mooi voor je dat je fantastisch geluid hebt, maar volgens mij wordt Dolby TrueHD niet door een optische kabel doorgegeven. Wat je hoort is teruggebracht naar Dolby Digital 5.1.

De HD audioformaten werken alleen via HDMI (maar die zit niet op jouw receiver), of via 5.1 analoge aansluitingen (maar die zitten niet op jouw BD speler).
:) Lol, ik heb het even nagezocht, je hebt gelijk.
" Over deze digitale optische verbinding wordt gebruik gemaakt van het zelfde audio-formaat als voor een coaxiale digitale verbinding: S/PDIF. Het is belangrijk om te weten dat de HD-surround formaten, zoals Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio, maar ook surround LPCM, niet via deze optische verbinding kunnen gaan.

Dat heeft er mee te maken dat het SPDIF formaat niet voorziet in dergelijke hoeveelheden informatie. Voor een digitale audio-verbinding met die formaten zul je gebruik moeten maken van HDMI."

Hou ik mijzelf dus voor de gek. Gelukkig is het geluid wel super.

Thx voor de verbetering !! _/-\o_
Kun je iets vertellen over het opstarten van de speler. Ik heb een wat oudere generatie Panasonic die vanuit standby 2 minuten nodig heeft om het laadje open te doen.
En hoe snel zit je in de menu's, welke films heb je op blu ray bekeken, heb je toevallig ook dvd's van dezelfde titels als vergelijking?
Het openen vanuit standby van het laadje duurt een seconde of twintig.
Als je de speler gewoon aanzet met de powerknop, zal als eerste altijd geprobeerd worden een disc te lezen.
Met een blue ray erin en beeld op het scherm, ben je ongeveer 30 seconden verder, ondertussen heb je dan een mooi blauw beeld met de tekst blue ray.

Je zit zo in de menu's (ondertiteling kun je vrij gemakkelijk aanzetten, heb je bijvb binnen 5 seconden wel aan staan). Kan gewoon met een" pop up" knop op je afstandsbediening.
daarnaast kun je snel navigeren door het menu

Zelf in bezit planet earth ( blue ray) alleen niet op dvd. Overige blue ray films heb ik gehuurd, eigenlijk nooit vergeleken met dvd.
Heeft volgens mij weinig zin, want dan zou je ze tegelijkertijd moeten afspelen en moeten kunnen schakelen tussen de beelden. Bij mij niet mogelijk, heb maar een speler.

Het laden van Db live 2.0 (vieracast), duurt zo ongeveer 30 seconden. Het laden/ begin apspelen van een you tube film... verschilt, minimum 10 sec.
Fotoalbum heb je zo geopend.