Specificaties 17,3" (1920x1080), 516GB (sshd) - Bekijk alle specificaties

Asus F756UX-T4061T Review

JohanW15Newbie 4 december 2016, 170 views

Asus F756UX-T4061T

Geleverd met niet werkende hoofdtelefoonuitgang :-( Geleverd zonder Microsoft Office, wel proefversie. Erg wennen aan Windows 10.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Goede videokaart
  • Mooi beeld

Minpunten

• Weinig USB-poorten
  • Niet goed werkende hoofdtelefoonuitgang
  • Erg wennen aan Windows 10

Gisteren de laptop ontvangen, een dag nadat hij besteld was. Erg wennen aan Windows 10, omdat ik Windows 7 gebruikte.

Meteen een cooler (Master Cooler Notepal L1) erbij besteld, omdat de laptop ook gebruikt wordt om te gamen. Helaas ging dat gamen niet door, omdat de uitgang van de hoofdtelefoon (3,5 mm jackplug) niet werkt. Heel zacht geluid, geen bas, en aan de linkerzijde meer geluid dan aan de rechterzijde. Heb hier een mail over gestuurd dus even afwachten wat er voor oplossing geboden wordt.

De cooler wordt door een USB gevoed door de laptop zelf. Op de USB-stekker kun je weer een andere USB-kabel aansluiten, dus je verliest geen USB-poort. Op deze stekker heb ik een externe harde schijf zitten. Wel gemerkt dat de laptop deze schijf af en toe ineens niet meer ziet. De USB-kabel van de schijf moet ik er dan even uithalen en er weer indoen, waarna hij wel weer gezien wordt. Of dit ligt aan Windows 10 of aan de USB-in-USB aansluiting weet ik niet, maar handig is het zeker niet.

Laptop wordt geleverd met een proefversie van een tekstverwerker, maar geen Microsoft Office. Dat vind ik wel een gemis. Deze moet ik nu apart aanschaffen, wat weer extra uitgaven zijn.

Bij het installeren wordt je min of meer "gedwongen" om een Microsoft-account aan te maken. Zal ook wel iets van Windows 10 zijn. Op onze oude laptop had ik ook twee accounts en dat was toch een stuk makkelijker in te stellen. Is nu wel gelukt om twee lokale administrator-accounts aan te maken, maar was wel wat lastiger dan in Windows 7.

Voor nu laat ik het hier even bij. Kan er na een dag ook nog niet echt meer over vertellen. Over de afloop van de aansluiting van de hoofdtelefoon plaats ik nog een bericht.

Heb jij ook een Asus F756UX-T4061T?