Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Apple Wireless Keyboard Review

donderklik 6 november 2009, laatste update op 6 november 2009, 616 views

Apple Wireless Keyboard

Pluspunten

• De toetsenbord is klein, mooi afgewerkt en van degelijke kwaliteit.

Minpunten

• Het is een klein toetsenbord en ik vraag me af of dat wel goed is voor je "ergonomie"
  • Het layout verschilt van een 'normale' toetsenbord.

Het toetsenbord is de nieuwe versie. De oude versie heeft drie batterijen nodig, deze twee. Pricewatch geeft aan dat deze versie BT2.0 ondersteund, waar de oude versie BT1.2 ondersteund. Verder ziet hij hetzelfde uit.

Zoals de oude versie is de afwerking van deze toetsenbord zeer netjes. Doordat er nu twee batterijen worden gebruikt is het toetsenbord nog lichter dan zijn voorganger. Toch blijft de toetsenbord rotsvast op zijn plek staan.

De indeling van het toetsenbord verschilt met die van de laptop. Fn- en ctrl-toetsen en alt- en windows/appeltje-toetsen zijn omgedraaid. Dit is even wennen.

Ik gebruik dit toetsenbord in combinatie met Ubuntu 9.10. Er zijn een aantal kleine aanpassingen nodig om de nieuwe versie volledig aan de praat te krijgen. De volgende url's hebben mij daarmee geholpen.

AppleKeyboard
BluetoothSetup
SOLVED Can't connect Apple Wireless Keyboard on Ubuntu 8.10
Euroteken en specialekarakters in Ubuntu aanzetten.

Connectie leggen met de computer kan even duren. Ik heb geprobeerd om dit te versnellen, maar dat is me nog niet gelukt.

• Sony Vaio VGN-SR49VN/H
  • Linux AMD64

Heb jij ook een Apple Wireless Keyboard?