Philips 49PUS7181 Zilver

Specificaties 49" • Ultra HD • LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 49PUS7181 Zilver Review

q-enf0rcer.1 30 november 2016, laatste update op 23 februari 2017, 2.060 views

Philips 49PUS7181 Zilver

Goede beeldkwaliteit, goed geluid en een vloeiende gebruikerservaring.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • AndroidTV
  • Snelheid

Minpunten

• Geen microfoon op afstandsbediening
  • Afstandsbediening reageert niet altijd even goed

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Heb deze televisie op Black Friday voor 725 euro gekocht. Voor mij de eerste Android TV, heerlijk om eindelijk eens een echte SmartTV te hebben. Dankzij de quad-core processor werkt het besturingssysteem erg snel. De afstandsbediening is een echte toevoeging, op de achterkant zit een handig toetsenbord voor in het besturingssysteem. De beeldkwaliteit is fantastisch, het contrast kan het uiteraard niet opnemen tegen OLED schermen. Maar de kleurweergave is erg goed en het paneel is razendsnel. Dit model beschikt tevens over een ingebouwde soundbar en een subwoofer waardoor ook het geluid van uitstekende kwaliteit is. Al kan het natuurlijk niet op tegen een externe geluidsinstallatie.
Update 27-02-107
Inmiddels is de TV een tijdje in gebruik, mijn ervaring is eigenlijk hetzelfde gebleven. Netflix heeft recent een update gekregen waardoor HDR nu ook een mogelijkheid is in Netflix. Ik heb het voordeel hiervan nog niet echt waar kunnen nemen, maar dat komt wellicht ook doordat deze TV het niet volledig ondersteunt.

Een andere bevinding is dat de afstandsbediening af en toe niet goed reageert. Er lijkt echt goed gemikt te moeten worden met de afstandsbediening. Wat mij betreft een klein minpuntje voor deze verder fantastische TV.

Heb jij ook een Philips 49PUS7181 Zilver?

Ik zie dat de woofer speacker tussen de gaten zit voor een wall mount plaat.Dekt dit het geluid niet af of heb je het niet aan de muur?
Ik heb de televisie niet aan de muur, maar ik heb het toestel wel redelijk dichtbij de muur staan(ongeveer 10cm van de muur). Dit lijkt het geluid niet te dekken. Maar: de woofer zit wel in het uiterste gedeelte van de achterkant. Dit betekent dat als je de TV strak tegen de muur plaatst er eigenlijk geen ruimte is voor het geluid om te kaatsen. In dat geval zou het wel een grote invloed hebben denk ik. Afhankelijk van het type muurbeugel en hoe strak je de TV tegen de muur wilt valt er dus mee te leven.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.