Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55HU7500L Zwart Review

hanselnewackers 29 november 2016, laatste update op 5 december 2016, 180 views

Samsung UE55HU7500L Zwart

mooi scherm, dunne rand, en goed geluid als het werkt.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • mooie standaard
  • Netwerk aansluiting
  • USB hardeschijf

Minpunten

• geluids issue
  • kanaal issues
  • weing apps voor smart app

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Ik heb even de tijd genomen om deze TV te evalueren.
Het installeren was gemakkelijk het beeld geweldig het geluid is goed.
Jammer dat niet alle type externe harddrives aangesloten kunnen worden.
Ik vind de netwerk software ook niet consument vriendelijk.
Na een tijdje kreeg ik een probleem met het geluid en een paar kanalen. Het geluid was niet echt te muten en een aantal kanalen werden zwart en sneeuw. Goed ik dacht dat dit was veroorzaakt door de @Smit interactieve CI+ Module. Gelukkig had ik een tweede module en verwisselde deze. Maar dat maakte geen verschil. Aan en uit hielp ook niet. Dus de stekker er uit, dit werkte maar, tijdelijk. Al met al heeft deze TV al een paar updates gekregen maar geen van de updates heeft geholpen.
Uiteindelijk ben ik teleurgesteld in deze TV. Dat geluid probleem is erg hinderlijk als je het wil muten (overigens als je de volume uitzet werkt dat wel) soms als je door de kanalen browsed dan hoor je bij sommige kanalen wat ik omschrijf als een erg sneeuw geluid. Ik los dit op door de stekker eruit te trekken. Maar ik ben daar niet blij mee. Dit probleem is niet te reproduceren dan alleen, het komt terug.
Dit was ik vergeten. Ik heb ook een chromecast en kwam er achter dat de HDMi poort 4 (ARC Audio Return Channel) niet de poort is waar je deze op moet aansluiten. Dit bracht ook gelijksoortige geluids- problemen met zich mee en het Anynet+ werkte ook niet mee ik bleef maar een rood flikerend lichtje houden als ik de TV uit deed. Wat logisch was voor mij aangezien er geen aan en uit knop op de chromecast zit. Het is jammer dat de recording functie zo gelimiteerd is. Ook het feit dat de 2 tuners zo beperkt inzetbaar zijn, dat weet je pas als je hem in huis hebt(pag 230 NL handleiding) Al met al ik mis nog steeds mijn Ambilight.

Heb jij ook een Samsung UE55HU7500L Zwart?

En waarom heb je de TV niet laten repareren? Wat je noemt klinkt namelijk simpelweg als een defect aan de TV ipv een issue wat het model an sich heeft.
Ja dat kan je natuurlijk aan de zijlijn opmerken en schrijven.
Daar zijn een aantal redenen voor:
1 het probleem is niet reproduceerbaar binnen een vast omlijnde context.
a Ziggo issue?
b CI+ issue?
c bekabeling issue?
2 lees ook de eerder gemaakte reviews (WilbertvdBroek, Jan nusteen)
3 soms gaat het weken goed.
4 mijn ervaring met TVs is gekleurd (lees mijn review van mijn vorige TV)
Ik hoor graag waar jij je simpelweg op baseer?