Specificaties GF GTX 1050 Ti (1,341GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC Review

Purejet 29 november 2016, 636 views

MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC

Prima product voor een budget tot 200 euro. Fijn voor FullHD gaming met 60fps bij e-sport games en de wat lichtere games.

Pluspunten

• Goede prestaties voor FullHD en e-sport games
  • Geen extra voedingsaansluiting nodig
  • Compact en zuinig
  • GameStream ondersteuning

Minpunten

• Fan draait altijd
  • Ultra bij zware games (o.a. BF1) is vaak te veel voor deze kaart

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Heb de kaart nu enkele weken in gebruik. Voor het doel waarvoor ik hem heb gekocht werkt hij prima. FullHD gaming, met name de iets oudere games en e-sport games draaien prima. Denk aan Overwatch met ruim 60fps op hoge settings.
Tevens werkt Nvidia GameStream met deze kaart. Bij een budget tot 200 euro is dit een goede aankoop geweest.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC?

Dit is een low-end kaart dus Ultra settings bij de meeste games ga je niet redden ;)
reviews: Nvidia Geforce GTX 1050 (Ti): gamen voor weinig

Meh, GTA V en Witcher 3 op Ultra met ~45 FPS is niet slecht voor een "low-end" kaart ;)
Laten we 't een mid-end kaart noemen, low-end is er de laatste tijd niet echt meer in de nieuwere series.
Mid-range is een 1060 en die is toch aanzienlijk sneller ;)
Kwestie van interpretatie, aangezien een 1050 TI het een stuk knapper doet dan een GTX 960 is 't gewoon een mid-end kaart imo.
Als jij er maar tevreden mee bent is het goed toch :)
Oh ik heb 'm niet, ik game zelf op een laptop :+
Maar mijn mening is dat een kaart van 150-200 euro moeilijk low-end genoemd kan worden, gezien hij beter presteert dan de mid-end van de vorige generatie, dus dat wilde ik even melden :P

[Reactie gewijzigd door Merethil op 29 november 2016 11:50]

Feit is dat de huidige generatie mid-range en high-end gfx kaarten van het groene kamp te duur zijn .....geen concurentie... ;(