Specificaties GF GTX 260 (621MHz), 896MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 XT Review

Djmaddox 31 oktober 2009, laatste update op 31 oktober 2009, 1.574 views

XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 XT

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Lage temperatuur
  • Mogelijkheid voor Tri-Sli
  • Snel
  • Draait alle games zeer goed

Minpunten

• Zeer groot(ookal pastte hij bij mij wel, hij is nog steeds zeer groot en zit hij nu ook tegen de kabels aan die in mijn harddisk zitten)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Hallo allemaal.

Ik heb deze kaart nu al een tijdje dus ik dacht, laat ik er eens een review over schrijven.

In de rechthoekige doos zaten meerdere dingen, van de kaart zelf tot het "IM GAMING, DO NOT DISTURB" kaartje die je aan je deur kan hangen.

Hier is even een lijstje van wat er allemaal in de doos te vinden is.

- De kaart zelf.
- Een verloopje van 2 molex aansluitingen naar een 6 Pins aansluiting.
- Een kabeltje met aan de ene kant 3 aansluiting die rood, blauw en groen zijn gekleurd en aan de andere kant zwart.(Ik heb geen idee waarvoor deze is)
- Een VGA naar DVI verloopje.
- De game Far Cry 2.
- Een Driver CD
- Een Quick Install Guide waarin staat hoe je de kaart in je computer moet installeren.
- Een boekje dat uitlegt hoe je de drivers moet installeren.
- De "IM GAMING, DO NOT DISTURB" deurhanger.

Hier een plaatje van de kaart:

Waarom heb ik deze kaart aangeschaft.

Ik heb deze kaart aangeschaft ter vervanging van mijn oude Asus 8800GTS 640 omdat GTA IV niet zo lekker draaide en ik dat toch echt wel een leuk spel vond dus vandaar die upgrade.

Overclockbaarheid.

De kaart draait stock op 621/1000(GPU/MEM) in plaats van de gewone 576/1000. Maar ik heb hem wel overgeclockt met het programma "Evga Precision". Ik had daarmee de core langzaam opgeschroeft naar 655Mhz en het geheugen naar 1175Mhz waar het goed op functioneerde.
Hier even een plaatje van GPU-Z.
Het klopt dat hij hier draait op stock, dat komt omdat na een Windows herinstallatie alles weer terug naar stock gaat.

De temperatuur en de geluidsproductie.

De kaart idled nu op 44 graden met de fan op 70% in plaats van de gewone 40%. Na 3 uur GTA IV is de kaart ongeveer op 65-70 graden aangekomen en daar blijft hij dan ook in de buurt. De geluidsproductie lijkt voor mijn oren niet heel erg hoog, maar dat komt ook omdat ik 3 andere fans heb draaien die de videokaart overstemmen. Pas als ik de fan op 85% of hoger zet hoor ik hem pas geluid maken.

Een foto die de Load temperatuur vergelijkt met de Load temperatuur van andere kaarten:

Bron: Techreport.com

Dan nu de prestaties van de kaart.
3Dmark 06 en 3Dmark Vantage:

Ik haal nu in 3DMark 06 een score van 12512 met mijn Q6600 op 2,6Ghz en 6GB RAM. In het programma 3Dmark Vantage haal ik een score van 11627 met mijn CPU op de gewone 2,4Ghz en 6GB RAM.

Benchmarks van verschillende games:

Bij de benchmark van het spel GTA IV haalde ik 46.71FPS met de settings op medium en ingame heb ik meestal boven de 30FPS. Alleen op drukke autowegen zakt het naar 25FPS.

(binnenkort komen er nog wat meer, ik heb nu de farcry 2 benchmark niet tot mijn beschikking en andere benchmarks doen willen het niet doen)

Overige opmerkingen:

- De kaart is redelijk groot, pas daarom wel op met kleine kasten.
- Je voeding heeft 2 keer een 6pins stekker nodig of 1keer een 6 pins en 2 keer een molex(je krijgt er een verloopje bijgeleverd die 2 molex naar een 6pins veranderd)

Zo, dit was dan mijn eerste review. Als er nog enige vragen zijn over hoe de kaart in bepaalde games loopt of iets dergelijks, stel ze gerust. Binnenkort zal ik er ook waarschijnlijk nog wat foto's bij zetten van hoe hij nu in mijn kast zit, zodra mn pc mn camera herkent.

EDIT: Hier even links naar de foto's van de accesoires en van hoe hij in mijn kast past.

Heb jij ook een XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 XT?

Nice een review :D , heb hem net vandaag binnen gekregen, en inderdaad, is erg lang!! maar dat zal ik zo dadelijk wel zien!
PS: Ik heb de Black Edition.
Thanks =D
De Black Edition GPU draait toch op 680Mhz?

EDIT:

Even links naar zelfgemaakte foto's in de review gezet. De afbeeldingen waren veelst te groot voor op Tweakers dus heb ik het maar even zo gedaan. :)

[Reactie gewijzigd door Djmaddox op 31 oktober 2009 16:03]

opzich informatief, maar gemis aan plaatjes en niet al te lang 2*
Je FPS bij GTA 4 valt me wel tegen eigenlijk, maar bij GTA IV is het ook zo dat het erg afhankelijk is van de cpu. In mijn geval merkte ik gelijk verschil toen de CPU (ook een Q6600) van 2,4 naar 3.0 of 3.3 ging. Je merkte echt het verschil wel en ik heb een kaart die nogal 'oud' is (8800GTS 512). Dus zal toch overwegen om nog iets hoger te gaan met clocken van CPU bij GTA IV.
Benchmarks van GTAIV zijn inderdaad niet interessant, daar ze veel te veel op de cpu leunen. Had je waarschijnlijk beter het geld kunnen uitgeven voor een i7.
Verder leuke review, keep up the good work.
Zojuist even wat plaatjes van google gehaald en er bijgezet en even een screenshot van GPU-Z gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Djmaddox op 31 oktober 2009 15:19]

moet je de bron er eigenlijk ook even bijzetten
@djmaddox
Heb hier een XFX GTX 260 BE, die draait standaard op 666 MHZ.
Maddox? ben jij niet DJMaddox van GTAF.NL? :P