Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Rad. RX 480 (1,208GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G Review

JRB201 22 november 2016, laatste update op 22 november 2016, 369 views

Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

Goede kaart voor je geld, een zekere aanrader!

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Idle mode
  • vervangbare fans

Minpunten

• snel warm

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb deze kaart twee maanden geleden gekocht, en sindsdien heb ik hem uitvoerig getest. Zonder (verdere) overclock draait hij alles op 1080p met 60 fps (Alleen in dirt 3 heeft hij soms lag spikes) met ultra settings (sommige games met 4x MSAA i.p.v. 8x) maar ben er erg tevreden mee. Dankzij crossfire kan je als de kaart niet meer voldoet aan je eisen er een tweede kaart bij in zetten(als je moederbord dit ondersteund), dan kunnen ze samen zelfs 4k aan.(dit ben ik zelf ik van plan) Ook is de kaart erg stevig, alleen buigt hij iets door aan het uiteinde van de kaart als je er op drukt maar veert direct weer terug. Wel merk ik dat de kaart snel warm wordt als ik mijn computer opstart, dan is hij binnen 5 minuten al op 50 graden.

Heb jij ook een Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G?

Die 50 graden is niet zo vreemd aangezien de fans dan niet draaien. Opzicht geen nadeel natuurlijk.
Heeft deze een back plate?
ja een erg stevige, allee aan het eind van de kaart, waar de voedingsingang zit, zit een stukje zonder backplate.
In eerste instantie een goede kaart. Maar schijn bedriegt. Na een aantal maanden houdt die er gewoon mee op na enkele minuten op zware games. Ben het hier dus compleet niet meer ons. Elke ster moet je toch ook daadwerkelijk verdienen?
Ik heb hem al sinds vorig jaar augustus, en heb er nog nooit problemen mee gehad, maar heb je hem dan overclocked? Anders zou ik teruggaan voor garantie.
Nope, dat was ook niet nodig, gezien de specs, enja inmiddels van de garantie gebruik gemaakt en direct een nieuwe ervoor terug gekregen, deze werkt gewoon perfect, hopelijk blijft dat ook zo en was de eerste gewoon een toevallig pech geval, gezien er toch wel veel positieve reviews over zijn