Specificaties 58" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

TCL U58S7806S Review

giggely 22 november 2016, 286 views

TCL U58S7806S

Mooie tv, redelijk goedkoop en toch best goede beeldkwaliteit. Wit = wit en zwart = zwart, al is de backlight niet helemaal egaal maar dit is alleen bij effen beelden te zien. Bij zwart scherm zie je nog een heel klein beetje backlight, maar ik had het erger verwacht.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede prijs (2x zo goedkoop als concurrent)
  • Kijkt fijn na pielen met instellingen

Minpunten

• 100 fps en 60 fps gaan niet samen, de tv software reconstrueert wel de beelden, maar dit vind ik niet mooi dus uitgezet. Hierdoor zie je stotteringen.
  • Beeldinstellingen zijn niet doorzichtig, je hebt kennelijk 2 soorten input-type waarbij de 1 andere opties heeft dan de andere.
  • Moeilijk minder fel te krijgen, maar lukt uiteindelijk wel.

Laatst ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin, zij kijkt best veel tv, dus wilde een gewone tv (ik had zelf een beamer). Doordat ik vorig jaar een IPS 4k monitor heb gekocht leek het mij wel wat om ook een 4k tv aan te schaffen.

Na de speurtocht op internet kwam ik eropuit dat ik een LG 4K OLED tv moest hebben. Tot ik naar het prijskaartje keek van 2800 euro voor de maat kleiner dan ik eigenlijk wilde. Dit plan ging dus snel van tafel.

We zijn toen naar de Mediamarkt gegaan om eens te kijken hoe dat zit met die full-array led-tv's tov normale led-tv's. Tot mijn verbazing zag ik eigenlijk weinig verschil tussen de dure samsung's/sony's met deze optie en de goedkopere instappers die in de aanbieding waren. Natuurlijk was het verschil met een OLED wel goed te zien.

Na wat uitzoek werk in de pricewatch kwam deze TCL op mijn radar, voor iets meer dan de helft van de prijs van het eerste alternatief leek dit op een hele goede aanbieding. 4K, 100hz, IPS en HDMI 2.0, het klonk allemaal prima. Daarnaast was Afuture de enige die hem verkocht (goede ervaringen met die shop!) en kon ik op internet geen enkele slechte review vinden (er was überhaupt weinig te vinden).

We hebben besloten de gok te nemen.

We zijn erg blij met de tv, het beeld is heel mooi en beter dan mijn 4k monitor. Wit is mooi wit, geen blauwe gloei. Het backlight is niet helemaal egaal, maar dit zie je niet met normale beelden. Kleuren zijn gewoon goed en anders goed in te stellen op smaak.

Bij zwart scherm zie je een klein beetje backlight. Op de foto kun je dit goed zien, al moet ik hier bij zeggen dat mijn camera een stuk beter is dan me ogen, bovenstaande foto is genomen in een helemaal verduisterde kamer, zoals je ziet lijkt het alsof mijn muur verlicht is achter de tv, maar in het echt was deze gewoon helemaal donker.

Input lag is wel te merken ten opzichte van mijn Monitor, maar heb er geen problemen mee gehad tijdens gamen.

Framerate is goed, al is het jammer dat 60 fps (van mijn gopro) en 100 fps (van de tv) niet schalen, ik ben niet tevreden over hoe de tv de tussenliggende frames her-construeert dus heb dit uitgezet (na lang zoeken hoe). Ik zie dus kleine stotteringen maar dit is beter dan die vieze vlekken als het beeld te snel veranderd.

Ik kan de output naar de tv niet hoger maken dan 60 fps (bij overclocken van de video out) aangezien de tv het beeld dan niet meer herkend.

Heb jij ook een TCL U58S7806S?

Kan je mij uitleggen hoe je dit uitgezet hebt?
ik zoek al een eindje maar vind het nergens terug. mvg.
Ok, komt ie:

(Afstandbediening) Option > Instellingen > Beeld > Geavanceerde instellingen > HDMI modus > (instellen op) Video > (dan in vorige menu zijn er opties bij gekomen) Vermindering van het trillen op 0 zetten.
Wauw dat is een redelijk verschil. Ziet er al beter uit:)
Alsjeblieft, fijn dat ik je heb kunnen helpen.