Specificaties Full HD DLP-beamer , 300" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Optoma HD141X Review

Slingshot11 22 november 2016, laatste update op 8 februari 2017, 421 views

Optoma HD141X

Als instap beamer een zéér goede koop. De beamer produceert wel wat geluid en in stille scènes van films is dat soms te merken maar ik vind het niet storend. Het beeld is echt scherp en goed. Het regenboog effect is te zien wanneer je er op zoek naar bent.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Scherpe prijs
  • Hoog contrast
  • Overdag redelijk te zien
  • Afstandsbediening top
  • Aankoopadvies

Minpunten

• Geluidsproductie (minder dan PS3)
  • Regenboog effect (DLP)

Contrast / helderheid Score: 5
Na een lange zoektocht naar een betaalbare goede beamer bij de Optoma HD141X gekomen. Als instap beamer een zeer goede koop.

Zoals bij andere reviews aangegeven, de beamer produceert wel wat geluid en in stille scènes van films is dat soms te merken maar ik vind het zeker niet storend. Het is namelijk een constant geluid wat door mij snel gefilterd wordt zodat ik het niet meer hoor. Ter vergelijking mijn PS3 produceert meer geluid. Heb de beamer boven aan het plafond gehangen met een beugel van +- 30 euro goed te vinden voor de echte tweakers. Deze is sterker dan het vergelijkbare model van het A-merk dat zijn naam ontleend van vliegende beesten.

Het beeld is echt scherp en goed te noemen. In een donkere kamer is de omschakeling van zwart beeld naar een witte besneeuwde berg soms wel wat vel maar hiervoor heb ik een scherm met een gain van 1.1 genomen zodat dit nog een beetje meevalt en niet vervelend wordt.

De grote van het apparaat kan soms juist het punt zijn waardoor de vrouwelijke beslisser nog wel een hand over het hart wil strijken. Het apparaat is vergeleken met een LCD beamer erg klein en valt hierdoor een stuk minder op.

Het regenboog effect is te zien wanneer je er op zoek naar bent. Dit is ook even wennen en zeker niet een reden om deze beamer niet te kopen.

Heb jij ook een Optoma HD141X?