Tweakers zegt: 8,5

Specificaties GF GTX 1060 (1280c) (1,569GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G Review

Brent932 21 november 2016, 463 views

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Wel een erg mooie videokaart. Alleen van de doos raakte ik al opgewonden =D

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Extreem lage temperatuur
  • Goeie looks

Minpunten

• Duur vergeleken met andere 1060's

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb heel lang getwijfeld tussen een RX 480 en een GTX 1060. Uiteindelijk toch voor een nvidea gegaan, omdat ik nog nooit een amd heb gehad en nooit slechte ervaring met nvidea heb gehad. Toen kwam de keuze tussen welke versie van de 1060 ik wilde nemen.

De prijs van deze kaart is vergeleken met andere versies van de 1060 absurd hoog. Ik heb hem voor 325 gekocht in plaats van 350. Voor 350 had ik een andere gekocht.

De kaart installeren was makkelijk omdat ik de laatste drivers al had en van een nvidea kaart kwam. Letterlijk: pc uit, kaart eruit, nieuwe erin, opstarten. Daarna alle msi dingentjes installeren en overklokken maar!

Standaard zit er een fanstop op tot onder de 60 graden Celsius. Ik merkte echter dat de kaart tot en met 50% fanspeed nauwelijks tot geen geluid maakt. Ik heb dus zelf een fancurve gemaakt, met als gevolg dat mijn temperaturen op 50% fanspeed onder de 50 graden Celsius blijven. Bewijs bij de afbeeldingen. Hier ben ik dus HEEL erg tevreden over. Had de kaart op dat moment op 2100 mhz in de kern en op 9200 mhz op het geheugen. Stresstest stond al een kwartier aan...

Achteraf dus zeer tevreden met de aankoop van deze omdat ik uiterst tevreden ben met de temperaturen. De rgb aan de zijkant is leuk maar ik zou om op wit laten of hoogstens op rood zetten, anders ziet het er niet uit.

Kortom, deze kaart niet kopen voor meer dan 325 want anders betaal je bijna 60 meer voor de looks. Als je lage temperaturen wil dan is deze het zeker waard!

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G?

Harstikke mooi man. Opnieuiw een bevestiging van wat veel reviews al zeiden: de MSI Gaming X koelers van de 10xx generatie horen bij de beste & stilste koelers die ooit gemaakt zijn. Petje af voor MSI.
Waren ze bij de vorige generatie ook al ;)
Denk dat het omslagpunt lag bij de 700 serie :)

[Reactie gewijzigd door calsonic op 22 november 2016 09:43]

Wil niet zeuren maar de MSI GeForce GTX 1060 Gaming 6G heb ik in augustus opgepikt voor 312.

Die X boeit verder niks als je OC'd.
De prijzen zijn inderdaad voor de niet of wel oc versie echt absurd. Dus als je m zo goedkoop kan krijgen zou ik het zeker weten doen. 350 vind ik wel iets te veel nu voor deze kaart.
Ja, MSI heeft dondersgoed door dat ze de beste koeler op de markt hebben, en meer en meer gamers stellen prijs op silent performance de laatste paar jaar - dat was 10 jaar geleden nog een obscure niche voor liefhebbers.
Alleen jammer genoeg zijn die nauwelijks te verkrijgen.