Specificaties 2.1-kanaals met 60W versterker - Bekijk alle specificaties

Marantz M-CR510 White Review

Brent932 21 november 2016, 193 views

Marantz M-CR510 White

Prima product maar wel veel compromis moeten sluiten. Meer een Bedenk de oplossing in plaats van gebruiksvriendelijk. Daarentegen wel een mooie geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Mooie geluidskwaliteit
  • Internet
  • Firmware updates
  • Internet radio
  • Goed werkende afstandsbediening

Minpunten

• Software vrij matig in het begin, later een stuk beter
  • Uiterst kwetsbare bovenkant
  • Rare bass/trebble verhouding
  • Gebruiksgemak

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze audio receiver nu een jaar en ik ben er over het algemeen heel erg tevreden over. In het begin veel problemen gehad met usb en airplay. Airplay was voornamelijk de functie die mij had overgehaald om deze te kopen. Destijds voor 250 bij een lokale winkel gekocht.

In het begin Wilde hij mijn iPod over usb wel pakken, maar als ik loskoppelde en daarna weer vastkoppelde herkende hij hem niet meer en bleef in een modus zitten waar het apparaat nog geactiveerd en aangesloten stond, terwijl dit niet zo was. Airplay wilde in het begin ook niet werken. Ik kon in het airplay scherm op mijn iPod geen toestel vinden. De radio wilde soms ook niet werken ondanks dat er wel verbinding over de internetkabel was. Heb heel vaak de stroom eraf moeten gooien om het weer werkend te krijgen.

Ongeveer een jaar later waren alle problemen opgelost met interne firmware updates. Nu nergens meer last van en werkt uitstekend.

De bovenkant is van glossy plastic. Dit gaat hoe dan ook krassen en ziet er snel stoffig uit. Hier valt niet veel aan de doen. Ik heb er zelf een mooie zelf op maat gemaakte stikker opgeplakt. Ziet er mooi uit ookal past het niet zo bij de voorkant van het apparaat. Misschien had ik dan maar een zwarte stikker moeten nemen in plaats van een Batman stikker =p

Genoeg nadelen nu...

Dit apparaat werkt ondanks zijn formaat uitstekend op de twee speakers die ik heb. Ik heb ze via de optische digitale poort met mijn desktop verbonden en het klinkt fantastisch. Heb er zelfs nog een actieve subwoofer bijgekocht. Je kan zelf mooi de bass en trebble instellen zoals het hoort. De trebble heb ik op de max staan omdat het geluid anders voor mijn gevoel bijzonder eentonig (in de lage tonen) klinkt. Maar goed, trebble op max, bass iets minder dan normaal en nu hheb ik een mooie balans gevonden.

Dit toestel was bedoeld voor remote controle van je telefoon of via usb. Daar is dit product niet geschikt voor. Voor waar ik hem voor gebruik is hij eigenlijk te duur maar het werkt wel. Ik heb destijds geluk gehad voor 250 maar meer is het eigenlijk niet waard.

Al met al een heel leuk idee maar een mindere uitvoering, met name aan de software zijde.

Heb jij ook een Marantz M-CR510 White?