Specificaties 17,3" (1920x1080 TN), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 17-f050nd Review

nassie999Newbie 21 november 2016, 119 views

HP Pavilion 17-f050nd

Ik heb deze laptop nu zo'n twee-en-half jaar, en bevalt nog steeds goed.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Fijn, groot scherm
  • Genoeg geheugen en opslag

Minpunten

• Geluid is minder
  • Veel onnodige HP software

Ik heb deze laptop nu zo'n twee-en-half jaar, en bevalt nog steeds goed. Scherm is prima, net als snelheid, geheugen en opslagcapaciteit.

Ook met gamen gaat het prima, ik verbaas me soms over het feit dat zelfs nieuwere spellen er goed op te spelen zijn en er gewoon erg goed uit zien en zonder haperingen kunnen worden gespeeld. Daarbij wel opgemerkt dat 'nieuwere spellen' niet de allernieuwste spellen zijn, maar bijvoorbeeld Witcher 3 is te doen.

Omdat hij al even even mee gaat, zitten er inmiddels wel wat gebruikssporen op. Zo is de accu eigenlijk aan vervanging toe (al houdt hij het nog best een paar uurtjes vol), en merk je dat er 2 of 3 toetsen iets minder goed werken. Sowieso is het toetsenbord niet echt heel erg super als je er de hele dag op typt. Een apart toetsenbord met ouderwetse 'plaktoetsen' is dan prettiger (maaar dat is ook iets persoonlijks).

De afmetingen en het gewicht zijn geen belemmering om hem makkelijk te kunnen vervoeren. Wel moet je bedenken dat hij wat ruimte inneemt als je hem uitklapt, dus het werkt niet makkelijk in de trein of op een klein bureau of tafel of op schoot. Het is echt een desktop vervanger, en zo gebruik ik hem ook. Het grote scherm is overigens wel fijn om films e.g. te kijken, al valt het geluid wel wat tegen.

Sozieso, als je muziek afspeelt dan is dat niet echt fantastisch. Ik speel dan ook meestal muziek af via een bluetooth luidspreker, dan klinkt het wel OK.

Ik ben nog niet toe aan een nieuwe laptop, maar als ik dat zou overwegen dan zou ik een laptop kiezen met een iets fijner toetsenbord. Van geluid verwacht ik bij een laptop niet echt veel, maar wel belangrijk is dat er een mooi scherm op zit, en dat er genoeg opslag en geheugen op zit. Dat zal bij een volgende laptop vast beter zijn dan deze, maar deze laptop voldoet voorlopig nog prima.

Heb jij ook een HP Pavilion 17-f050nd?