Specificaties Draad(loze) binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam C2 Wit Review

enverlin 21 november 2016, 454 views

Foscam C2 Wit

Beeldkwaliteit is erg goed. Verder valt de camera tot nu toe tegen: app werkt niet mee, website is matig, geen cloud opslag en bewegingsdetectie laat van zich af weten.

Pluspunten

• Goede kwaliteit camera (ook 's nachts)
  • Montage mogelijkheden

Minpunten

• Configuratie
  • Bewegingsdetectie

Kwaliteit Score: 4
Deze camera gekocht om samen te werken met Synology Surveillance station.
Dat kan/werkt niet.

Ik heb een 916+ met laatste DSM versie (DSM 6.0.2-8451 Update 3)
Blijkbaar is er een 'device package' nodig om samen te laten werken. (Device Pack 3.6-0871)
Ik heb verschillende versies geprobeerd (waaronder ook de goede) maar ik kreeg het niet werkend.

Geen ramp: ik ben best bereid om een bedrag per maand te betalen als Foscam het voor mij opslaat. Maar de cloud service is niet met deze camera mogelijk.
Constant de melding:
(errorcode 883208)
The device doesn't support this service.

Ook de bewegingsdetectie werkt bij mij niet.
Deze FAQ gebruikt: https://www.myfoscam.com/user/oversea_faq_article/7
Maar ik krijg geen melding op de iPhone, terwijl de app daar wel rechten tot hebt.

Al met al: niet heel erg tevreden over...

Heb jij ook een Foscam C2 Wit?

Hoi,

heb je het volgende al eens een gedaan:

Poort:888
Merk: [ONVIF]
Model: Generic_ONVIF
Gebruikersnaam: admin (best een andere instellen)
Wachtwoord: *********

Dat werkt in ieder geval voor mijn C1 toestellen. En ik heb geen extra packages nodig.

mvg
Vanmiddag kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat de camera via de App gewoon via 4G te benaderen was. Dat terwijl ik op mijn Fritzbox geen port forwarding aan heb staan, ook staat UnPn uit.

De Fritzbox heeft een hidden packet trace waarvan de output met Wireshark te analyseren is. Wat blijkt, de Foscam C2 had verbinding met maar liefst 9 verschillende IP adressen. :( In de setup op de C2 is daarvan niets te vinden, ook bestaat er niet de mogelijkheid om connecties naar extern te disabelen.

Heb net maar gauw de stekker eruit gehaald, voelt niet goed dat een Chinese bedrijf (Foscam) meekijkt in onze woonkamer..... Nu gauw een pfSense firewall bouwen.