AMD A10-6700 Boxed Review

Gigapower 20 november 2016, laatste update op 20 november 2016, 226 views

AMD A10-6700 Boxed

Goede balans tussen het grafisch en "cpu" deel.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Voldoet aan mijn verwachtingen

Minpunten

• Grafische prestaties zouden wat beter kunnen

Even een korte review, mijn eerste hier.

Deze APU heb ik in 2013 gekocht. Mijn voornaamste doel was een niet al te stroom-verslindende pc samen te stellen (dus integrated graphics was een must), bruikbaar voor lichte workstation-achtige doeleinden (voorkeur ging naar quadcore) en wat oudere games en niet te duur. Kortom ik hoefde geen high-end gamer set-up maar wel iets meer dan een standaard office/internet pctje.

Mijn keuze was toen op deze A10-6700 gevallen omdat die in reviews zuiniger uitkwam dan de 6800K, en verder aan de eisen voldeed. Ik had gekeken naar Intel. Voor ongeveer hetzelfde geld kon ik meer cpu power krijgen, maar de integrated graphics van hun processoren waren minder. Vandaar dat ik uiteindelijk voor deze van AMD gegaan ben. Ik kocht hem voor zo rond de 180 toendertijd.

Ik speel niet veel games, af en toe League of Legends of een oude MMORPG. Hoewel LoL lekker draait kan de framerate in bv Tera Rising wat lager uitvallen tijdens drukke raids, maar dat is te verwachten aangezien ik geen extra grafische kaart erbij heb. Als je maar niet alles op 1080p en maximale settings heb staan kan je hierop goed gamen.

Tijdens mijn andere bezigheiden zoals Photoshop, muziek produktie en het gebruikelijke films en internet, ben ik nog geen problemen tegen gekomen.

Temperatuur schommelt tussen de 30 en 45 graden afhankelijk van het weer en mijn bezigheden.

Een kleine kantekening: Ik had iets te traag geheugen gekocht, had wel iets sneller gekund. Dat zou wat frames meer opleveren in games (ivm shared memory voor cpu en grafische deel).

Heb jij ook een AMD A10-6700 Boxed?