Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5X 32GB Zwart Review

jrk 20 november 2016, 260 views

LG Nexus 5X 32GB Zwart

Pirma telefoon. Wellicht het beste wat je momenteel voor 289 euro kunt krijgen op de markt?

Pluspunten

• prijs (289 euro voor 32Gb)
  • kale Android 7.0
  • bouwkwaliteit
  • vingerafdrukscanner
  • camera's zijn goed genoeg

Minpunten

• geluidskwaliteit/speakers
  • niet supersexy qua looks
  • geen ruimte voor een SD-kaartje

Nu 3 weken in gebruik en voor 289 euro een prima koop. Wat mij vooral bevalt is de vingerafdrukscanner. Wat fijn is dat en wat werkt dat helemaal perfect!

Verder is dat snelladen ook lekker, mits je de goede kabel en stekker gebruikt (dus geen 1.5A stekkertje van de Action). Er is een laadkabel bijgeleverd (2xUSB-C), dus als je bijkoopt nog even goed nadenken wat je dan bijkoopt. Uiteindelijk heb ik 2 USB-USB-C kabels erbij gekocht via AliExpress.

Verder ziet het er allemaal aan de buitenkant allemaal niet zo bijzonder uit, maar van binnen is de kale Android 7.0 prima werken. Wat heb ik dan altijd medelijden met hele volksstammen met een Samsung telefoon, die altijd met die irritante samsung-schil zetten en nooit meer een update naar een nieuwe Android-versie gaan krijgen....

Grootste minpunt vind ik het geluid; de speakers zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven...

Accudduur vind ik eigenlijk best goed. Ik kom op een werkdag makkelijk de dag door en met de snellader heb je zo weer genoeg bijgeladen om weer verder te komen.

Miischien wel een van de beste prijs/kwaliteit telefoons van dit moment? Wie heeft er nou 400/500 euro extra voor over om van een hele dikke 4* naar 5* te gaan? Ik niet i.i.g.!

Heb jij ook een LG Nexus 5X 32GB Zwart?

Ik heb twee van deze apparaten gekocht en ze bevallen net zo goed als hier beschreven wordt!