Sony Vaio VGN-BZ11MN Review

pegagus 27 oktober 2009, 708 views

Sony Vaio VGN-BZ11MN

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid
  • Warmteproductie

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Een verhaal apart, maar mijn laptop is een behoorlijke teleurstelling. Ik run mijn eigen bedrijf en de laptop wordt dus zakelijk ingezet. Wat ik wil is een laptop die het gewoon doet. En daar schort het aan.

- de koelingsfan links bij de lichtnetadapter is nu al twee keer gerepareerd.
- met enige regelmaat is het niet meer mogelijk geopende bestanden op te slaan. Dan ben je dus gewoon je werk van de afgelopen uren kwijt. Reservekopies komen niet terug. EÚnmaal is er een bestand half opgeslagen, waardoor de hele opmaak zoek was. Ik prijs me zelf dat ik dagelijks backups maakt, dat houdt de schade iig nog een beetje beperkt. Elke keer dat de laptop bij Sony terug komt, wordt deze gecontroleerd. Daar komt echter niets uit.
- bovenstaande was de aanleiding om Vista Business maar eens helemaal opnieuw te installeren. Niet dus. Revocery van de harde schijf werkt niet en evenmin recovery van de zelfgebrande dvd's. Sony levert zelf geen revoceryschijven mee.
- Na een herinstallatie door Sony is Vista veel trager. Verder is de harde schijf er uit geweest, rammelt het deksel nu en heeft de geen die de laptop heeft gerepareerd om volkomen onduidelijke redenen het rubber voetje eraf zitten peuteren, met als gevolg dat de laptop niet stabiel staat. Ergens heb ik het vermoeden dat er een andere tragere harde schijf in zit.
- Vista Service pack 2 wil niet installeren. Googlelen op de foutmelding duidt op een hardwarefout, maar echt duidelijk wordt het niet. Binnenkort een poging om SP2 via een iso-image te installeren. Als dat ook niet lukt, gaat de laptop wederom retour Sony.

Augustus 2010 loopt de garantie af en gaat de laptop de kast in, als reserverexemplaar, en komt er wat anders.

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-BZ11MN?

Dit is ook echt een matige review

Ik heb zelf ook een eigen bedrijf

3 VAIOs in gebruik

VGN-Z51WG/B
VGN-SZ2/MB
VGN-BZ11MN

Ik heb van bovenstaande problemen nog niks gemerkt. En heb ze respectievelijk 1, 3 en 1 jaar. Heeft niks te maken met dit probleem, maar nu lijkt het zo dat elke VAIO onbetrouwbaar is

Wel vervelend dat je een nieuwe laptop zo vaak moet retourneren, dat wel, maar van een review is hier geen sprake.
zit er een wwan, hdspa module op? ik ben op zoek naar vaio die dat heeft, volgens de site van sony zitten die alleen in de z-series (de wwan wair module), de z-series is echter veel te duur. op de PW specs staat dat deze betaalbare BZ11MN het heeft. Hoe zit t nu?
Je hebt gewoon recht op een werkend product hoor. Dus als hij het nu nog niet naar behoren doet en hij al meermaals voor herstel is geweest heb je volgens mij toch echt recht op een, gelijkwaardig, vervangend product.

Mijn VAIO (FW21E) wilde eerst geen recoverydiscs branden toen ik opnieuw wilde installeren, want de recovery-partitie zou niet bestaan. Vervolgens toch via de recovery-optie bij het opstarten volledig opnieuw ge´nstalleerd (partitie dus blijkbaar wel aanwezig). Zelfde probleem waarvoor ik opnieuw wilde installeren (wanneer ik de pc wil afsluiten doet hij dit 1 op de 3 wel goed, en de overige keren blijft hij hangen in het scherm "logging off") was vrijwel meteen weer terug. Ding werkt verder prima, maar dit werkt me wel echt op mijn zenuwen inmiddels.
Juist, en waar is het review gedeelte? Ik zie alleen maar een klaagzang...