WD My Cloud EX2 8TB - Reviews

Specificaties 2-bay NAS met 8TB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Cloud EX2 8TB Review

MrsX 14 november 2016, 607 views

WD My Cloud EX2 8TB

Eindelijk alles op één plek.

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Energie bespaarmodus

Minpunten

• Werkt niet goed samen met WD My Passport
  • Andere benadering bij Win 10 of Win 7
  • Onzichtbaar na installatie WD software

Eindelijk vanaf alle punten in huis je bestanden benaderen. Heerlijk.
Werkt snel. Back-up van foto's per direct. Onbeperkt mappen (shares) maken.

Het is een klein gemakkelijk te plaatsen apparaat.
Met enorme capaciteit. 2x 4 Tb of 1x 8Tb, wat je zelf het prettigst vindt.

Jammer dat er als mediaspeler op bijv. GSM geen mogelijkheid is om de muziek via een standaard app met equalizer af te spelen maar alleen via de standaard WD app zonder enige instellingen.

Wat ook jammer is, en dat is echt een minpunt...
Als je je WD Passport achter op de USB aansluit (heb een haakse USB er opgezet, handiger inpluggen) dan wordt deze niet herkend.

De WD MyCloud begint gelijk te werken als een bezetene, net als het WD Passport. Maar je kunt nergens inzage krijgen wat er nu gebeurt.
Het WD Passport is nergens zichtbaar (verkenner, WD progjes).
Ook kun je via het WD Dashboard - doordat het Passport niet wordt gezien - het Passport er niet 'veilig' uithalen. Hij blijft immers als een gek staan werken.

Hoop dat er nog een oplossing voor te vinden is.

Heb jij ook een WD My Cloud EX2 8TB?

Omdat het voor een prettige prijs geleverd wordt, ook een exemplaar aangeschaft.
Omdat ik geen ervaring had met een NAS kwam de eerste deceptie al spoedig.
De schijven moet eerst geformatteerd worden in een RAID 0,1 of JBOD, onnozel wellicht maar dit was voor mij weer nieuw. Ik ging er gemakkelijk vanuit, je stopt je oude schijven er in en je leven gaat verder.
Maar dan branden steeds twee disk lampjes rood, wat onduidelijk is wat het probleem nu eigenlijk is.
Een update van de firmware is ook dan niet mogelijk, die gebruikt één van de werken schijven.
Maar de service van WD is geweldig ik kan hier alleen maar bewondering voor hebben, ze laten niet los voor het werkt. Om kort te gaan maar twee 4TB schijven gekocht en een migratie gedaan.
Het systeem bevalt prima het is lekker snel en stil, de tweede pc die ik eerder voor netwerk service gebruikte maar gelijk ontmanteld. Als je aan twee bays voldoende hebt, is dit een fijne NAS.
Houdt er dan wel rekening mee dat je een backup moet maken van wat je er op gaat zetten.
Dit is natuurlijk geen WD nas probleem maar een kennis tekort.