Honor 8 Blauw Review

Flagg 12 november 2016, laatste update op 13 januari 2017, 2.223 views

Honor 8 Blauw

Prima telefoon, er is geen rationele reden meer om meer dan 400 uit te geven aan een hoogwaarsige smartphone.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit en gebruikte materialen
  • Fingerprint scanner met extra functies
  • Snel en soepel in gebruik

Minpunten

• Kan niks verzinnen

Ik kom van een z3c af en zakelijk gebruik ik een s5/s7. En ik was dus redelijk verbaasd over de uitstekende afwerking van deze "chinees".

Voor en achterkant zijn volledig van glas en ziet er degelijk en solide uit. Ik gebruik het gratis bijgeleverde siliconen hoesje maar dat is ws alleen voor de eerste paar weken, zelfde geldt voor de glass screen protector. Hij moet nu nog even nieuw blijven. :)

Het os is nu nog emui 4.1 en dat is even wennen gezien het gebrek aan app drawer, maar dat duurde bij mij ongeveer 1 minuut voor ik er aan gewend was. Maar schijnt een irritatiefactor te zijn voor anderen, als je moeite hebt met veranderingen en al jaren android gebruikt wordt je binnenkort op je wenken bediend met emui 5.0 want daar is de app drawer weer terug.

De fingerprintscanner is verbluffend snel en accuraat je hoeft de telefoon ook niet eerst aan te zetten zoals bij sommige telefoons.
Nog voordat je voor je gevoel je vinger er goed en wel tegenaan houdt is tie al unlocked, volgens Honor binnen 0.4 seconde en dat geloof ik ook wel.
Dat de scanner tevens een knop is, is over nagedacht, 1x indrukken en je flashlight gaat aan/uit, 2x achter elkaar gaat de camera aan. Ontzettend handig en ik gebruik het dagelijks.

Scherm is lekker helder en kan gelukkig ook ver gedimd worden dus je kan 's avonds ook lezen zonder een bak licht. Ik heb niet zoveel met ultra hoge resoluties en dit FHD scherm is dan wat mij betreft meer dan scherp genoeg, ik heb hem ook regelmatig op 720p ingesteld omdat ik de extra scherpte vaak niet nodig heb. Kleuren zijn ook prima. Als ik hem naast een s7 houd zie je het verschil goed, welke mooier is houd ik in het midden maar dat er verschil is is duidelijk. Totdat je de schermen verder van elkaar af hebt dan moet je echt gaan focussen op bepaalde gebieden om echt verschillen te ontdekken. Geen noemenswaardige verschillen dus wat mij betreft. Mensen met een amoled scherm zullen dit ws hard tegenspreken, maar ik geef enkel mijn visie erop.

Ondanks dat er niet de meest geavanceerde gpu gebruikt is merk ik geen enkele hik of stotter in games, heb csr2 geprobeerd en de turnbased The Walking Dead. Echt veel spellen doe ik toch niet dus is verder niet heel belangrijk voor mij.

Algehele gebruik in android en overige apps zoals sygic mobile maps is vlekkeloos, nog geen hapering gehad en in de week dat ik hem nu heb nog niet hoeven herstarten of apps moeten killen vanwege kuren. Dat was wel anders bij mij 1 jaar oude z3c overigens. Je kan ook prima tegelijk updaten, downloaden, installeren zonder dat de telefoon er merkbaar langzamer van wordt, de 4GB intern geheugen krijg je niet snel over de zeik en ik heb het geprobeerd. Hij houdt met gemak 15 tot 20 apps open staan voor hij dingen moet gaan afsluiten.

Camera is ook erg goed, even in acht nemend dat het een camera in een telefoon is uiteraard. Bij weinig licht weinig spectaculair, maar met goed licht ook echt goed. Heb in de afgelopen week wat snelle foto's genaakt en zal ik zo toevoegen, filmpjes heb ik niet gemaakt want dat doe ik vrijwel nooit. Zal tzt wel toevoegen mocht er 1 maken.

Hmm aangezien foto's niet groter mogen zijn dan 4mb, *kijkt om zich heen of tie ergens een delorean uit het niets ziet verschijnen* Zal er wel eentje zo inflickren. :)

https://c7.staticflickr.com/6/5522/30901558806_37ef193c8b_k.jpgHonor 8 by Flaggr, on Flickr

Deze is overigens met HDR geschoten had er ook 1 zonder hdr en verschil was nihil.

Foto's hieronder zijn zonder nabewerking geschoten met uitzondering van de laatste 2, de wildlife foto is geschoten met de functie waar je achteraf de focus kan aanpassen, is grappig maar ziet er gauw gekunsteld uit. De rode tas is zoals je ziet vrijwel het enige met kleur, je maakt een foto selecteert het object met de kleur die je wil houden en "hey presto" de rest wordt "zwart/wit", nou ja bijna z/w annyway.

Accu is overigens redelijk gemiddeld, eind van de dag opladen en er is niks aan de hand bij normaal gebruik. Doe je veel spellen, neem een powerbank mee, weet je niet eens dat ie iets andera kan dan bellen en smsen? Makkelijk 2+ dagen. Net als alle andere telefoons zo'n beetje. Het quickchargen met de bijgeleverde lader doet het prima ik ging van 30% naar 100% in 45 minuten.

Volgens mij heb ik het meeste wel gehad nu, ik kan hem iedereen aanraden in ieder geval.
Wat ik vind van de honor 8? Zelfs al zou de S7 voor 400 te koop zijn koop ik nog de Honor.

Nog vragen stel ze gerust. Twijfel je en wil je hem eigenlijk een keer in het echie zien ik zit in Apeldoorn kom gerust langs.

*Deze review is geschreven op een honor 8, haal er iedere keer weet meer typo's uit* :)

[Update] foto toegevoegd opkomende zon.

En gisteren de hele ochtend met navigatie rondgereden (Sygic Mobile maps) en de heenreis naar Rotterdam 3 uur over gedaan. Ik begon 's ochtends met +/- 50% accu en eenmaal in Rotterdam stond ie op 100% en zonder dat de accu bijzonder warm werd. Gebruikte de standaard autolader die bij een tomtom geleverd wordt overigens.

En nog een fotootje.

https://c2.staticflickr.com/6/5687/31206459361_f81d97c4c4_c.jpgHonor 8 by Flaggr, on Flickr

[Update]
Aantal maanden verder nu en blijft een briljante telefoon, nog steeds net zo snel en nog geen enkele crash gehad, en die miuueieoeu interface voldoet eigenlijk prima,schijnt op iOS te lijken en daar krijgen sommige mensen jeuk van, maar ik niet. :)

Heb jij ook een Honor 8 Blauw?

mooie review ik ben wel benieuwd naar 2 dingen daar ik zelf altijd Samsung Galaxy heb gehad en nu een Huawei tablet heb... wil niet meer zoveel betalen voor een telefoon danwel abonnement en dus is het shoppen naar andere telefoons of een wat goedkopere galaxy (zoals de A5 b.v.) begonnen

1. Ik vind de toetsen (back, home en exit) op het display niet echt fijn (of moet er wat langer aan wennen) is dit bij deze honor 8 ook zo?
2. LCD scherm lijkt me toch wat minder gebruik de tablet vaak om Ebooks te lezen heer lijk rustig zo`n AMOLED scherm maar vraag me af of ik daar wel z`n punt van moet maken.

nou las ik dat je ook mensen uitnodigd, ik woon ook in Apeldoorn dus wie weet hou ik je er wel een keer aan haha
Bedankt voor de review!
Kan je een micro SD kaart inpluggen zonder dat je het tweede sim slot verliest?
Nope helaas met een 2de sim geen sd kaart meer.
Hallo flagg, ik zit te denken om de Honor 8 te kopen als vervanging van mijn kapotte lg g3. Kan de Honor gewoon met de nederlandse 4g frequentie overweg? Alvast dank!
Ja hoor gaat als een speer. :)
Prima review. Heb zelf ook de blauwe Honor 8 sinds paar weken, Zelfde ervaring.
Vraagje, heb jij een screenprotector waar je tevreden over bent?

Ik heb er nu een, maar past niet echt goed.
Thx. :)

Ik heb er een aantal gehad en nu een MOFI (aliexpress) erop zitten deze valt over de hele voorkant en die past goed. Heb ook een glassprotector op de achterkant geplakt.

En ik heb van een doorzichtig siliconen hoesje de achterkant uitgesneden en alleen de rand om de telefoon gedaan, niet ideaal maar werkt wel. :)

Al is het ws allemaal tijdelijk als het nieuwe eraf is gaan alle protectors er weer af denk ik.

[Reactie gewijzigd door Flagg op 20 december 2016 19:31]

Twee weken terug dit toestel aangeschaft. Toestel heeft mij positief verrast. Kan bovenstaande review volledig onderschrijven.