Specificaties 17,3" (1920x1080 TN), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GP72 6QF-690NL Leopard Pro Review

davepinda 11 november 2016, 612 views

MSI GP72 6QF-690NL Leopard Pro

Krachtpatser, waar voor je geld!

Pluspunten

• Heel erg snel mede dankzij SSD
  • Goede videokaart voor de meeste (zware) games
  • 16GB RAM voor geen vertraging bij multitasken
  • Twee nagenoeg stille fans
  • Kosten/kwaliteit goed in verhouding

Minpunten

• SSD van 128GB snel vol
  • Behuizing wordt snel vies (vingerafdrukken)
  • Accu is vrij snel leeg
  • TN scherm in plaats van IPS

Wij gebruiken deze laptop met name voor het huis, tuin en keuken gebruik maar daarnaast ook om video te streamen en te gamen.

Laptop start zeer snel op dankzij SSD schijf (gemiddeld 15 seconden). En nagenoeg alle nieuwe games (denk o.a. Mafia III) speelt deze laptop goed af. Goed in de zin van niet alle instellingen op max of ultra zetten.

Ben je tegelijkertijd aan het downloaden, gamen en muziek aan het luisteren dan kan deze laptop dat allemaal aan, mede dankzij de 16GB RAM.

Bij intensief gebruik hoor je de fans nagenoeg niet en blijft erg stil. De laptop wordt ook niet echt heet.

Daarnaast heb ik ook razendsnel draadloos internet, dat was bij mijn vorige laptop wel anders en dacht ik vaak dat dit aan de provider lag.

De SDD schijf van 128GB zit wel snel vol waardoor je niet alles kunt opstarten vanaf je SSD. Voor games is dit uiteraard niet altijd nodig, maar voor zware bewerkingsprogramma's zoals Photoshop is dit wel fijn. Hoewel het op de normale HDD ook vrij soepeltjes verloopt allemaal.

Het enige echte minpunt vind ik toch wel de accu die vrij snel leeg is. Dit valt me best wel tegen en had hier meer van verwacht.

Met een IPS scherm was deze laptop echt af geweest, dit geeft over het algemeen toch een betere kijkhoek en kleurervaring. Het TN is zeker niet slecht en voldoet ruim aan mijn wensen en eisen.

Al met al een laptop die wat duurder is dan de huis, tuin en keuken laptop. Maar je haalt hier wel een krachtpatser mee in huis. Zeer tevreden met deze aankoop en we kunnen er weer enkele jaren tegenaan zonder irritaties rondom snelheid of het niet kunnen spelen van een game vanwege specificaties.

Heb jij ook een MSI GP72 6QF-690NL Leopard Pro?