Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia C7-00 Zwart Review

Tehh 11 november 2016, laatste update op 3 januari 2017, 404 views

Nokia C7-00 Zwart

Qua specs een high-end telefoon die gewoon populair had moeten worden! Zelfs na 6 jaar voorzien van specs die niet zouden misstaan op mening high-end telefoon en de meeste mid-range telefoons doet blozen.

Pluspunten

• Uitstekende productkwaliteit
  • Na 6 jaar geen krasje te zien
  • Oled scherm
  • Metalen behuizing
  • 8MP camera

Minpunten

• Symbian OS (Nokia Belle)
  • Na 6 jaar is de batterij niet meer wat hij geweest is
  • Niet echt geschikt voor browsen i.v.m. 3,5" scherm

Unboxing:
Ja, dat was een feest in 2010. Voornamelijk omdat ik ziek was en niets beters te doen had.
Installatie:
Het was mijn tweede telefoon, maar mijn eerste smartphone. Installatie ging prima, maar zoveel kan ik mij er ook niet meer van herinneren, het is immers al 6 jaar geleden.
Specs:
Veel specs, maar om toch even wat specs te noemen die in 2010 als je het mij vraagt vrij high-end waren, en ook nu nog niet in elke telefoon zitten:
Gorilla glass
8MP camera achter
Oled scherm

Oké, dat zijn wel een beetje de meest luxe dingen. En verder: 3,5" scherm, resolutie van 360 * 640 (210 ppi pixel density), 130 gram, metalen behuizing, verwijderbare Li-Ion 1200 mAh batterij, tot 5 uur gesprekstijd met 3G en niet te vergeten een knaller van een besturingssysteem: SYMBIAN (welke idioot die naam verzonnen heeft...).

Onder andere dat laatste dwingt mij om na 6 jaar toch afscheid te gaan nemen van deze telefoon. Oké, de accu-duur is misschien ook niet om over naar huis te schrijven. Zonder wifi / bluetooth / gps etc aan kan ik misschien 4 dagen op één batterij. In die 4 dagen worden er 10 smsjes gestuurd en misschien 2 minuten gebeld. Als ik in het weekend niets te doen heb leg ik mijn telefoon aan de lader en ga ik op whatsapp. Zou ik mijn c7 niet aan de lader leggen dan is het op de wifi na een minuut of 30 wel gedaan met de batterij.
Bijkomende uitdaging: whatsapp wil mijn telefoon niet meer ondersteunen, ik heb nog t/m het einde van dit jaar ik heb nog tot 30-06-2017 om daar een oplossing voor te vinden. De enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is om een nieuwe telefoon te kopen.

Maar waar vind je nog van die telefoons die niet moeilijk doen over een beetje regen, die na 6 jaar zonder hoesje de telefoon in en uit de tas gooien nog geen krasje hebben, stiekem vet goeie foto's maken als het licht is én een goeie batterijduur hebben? Maar bovenal, telefoons die nog in je broekzak passen tijdens het fietsen?

Want het design is misschien niet meer state-of-the-art, maar hij glijd moeiteloos je broekzak in. En zolang je net iets meer broek aan hebt dan die hotpants dan blijft hij daar dankzij zijn 130 gram "zware" behuizing ook heus wel in zitten hoor. En mocht hij er toch eens uit vallen? Gorilla glass! Metalen behuizing!

Echt, 6 jaar geleden had deze telefoon aan moeten slaan als je puur naar de specs van die tijd keek. Zoveel telefoons waren er echt niet met een oled scherm, en 6 jaar later is dat nog steeds niet de standaard. En hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat Apple een telefoon maakte met een camera die zich kon meten met de camera in de c7? Toch nog wel een jaar of 2, misschien wel 4.

Toegeven, de camera doet het niet zo goed als het donker is. Maar buiten, overdag maakt hij schitterende foto's die er ook nog eens prachtig uit zien op dit oled scherm. Bovendien, dingen die in het donker gebeuren kunnen beter verborgen blijven... toch?
Tot slot:
Als de review aanslaat zal ik wat foto's posten van mijn telefoon na 6 jaar "intensief" gebruik, wat foto's door de c7 gemaakt en als ik een huisdier kan vinden een foto van de telefoon met huisdier (kijkerswaarschuwing, dat zal een pissebed, spin of oorwurm worden).

En als de vraag naar eerlijke reviews over producten die al láng niet meer verkocht worden groot is dan review ik ook mijn Samsung YP-T10 mp4 speler die inmiddels al weer 8 jaar gebruikt wordt.

Heb jij ook een Nokia C7-00 Zwart?

Leuke review. Met aandacht gelezen doordat je een artikel reviewt dat je niet onder uit de kast haalt, maar nog dagelijks gebruikt. Ben ook benieuwd naar je 8 jaar oude Samsung speler. :)
Leuk om te lezen ! Ik ben zelf groot Nokia fan en wacht met smart op de ontwikkeling van de nieuwe Nokia die er aan zit te komen . Mocht ik je een tip geven mocht je niet nog langer willen wachten de laatst gemaakte Nokia de Lumia 830 is een topper ( op windows 8.1 niet op Windows 10:(. )
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was ¤ 5.000,- op vrijdag 8 januari 2016.
Wow inderdaad! Zal wel een foutje zijn... Alhoewel... Iemand interesse in een gebruikte versie? Slechts ¤ 1.000,-........