Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-40Z4500 Zilver, Zwart Review

hooptjen_bucht 25 oktober 2009, 3.102 views

Sony Bravia KDL-40Z4500 Zilver, Zwart

Pluspunten

• 200hz
  • 24p
  • 1080p
  • (nog) geen dode pixels
  • Kabelgoot
  • Prachtig beeld!!!

Minpunten

• Blauw glinsterend kader

Ik heb deze tv in Januari 2009 gekocht in de plaatselijke Sony store. In de test kwam hij (toen) vaak als beste uit de bus. Hier een (korte) review van m'n ervaringen.

Features
Zeer uitgebreid, ondersteund de nieuwste technieken (1080p, 24p, 200Hz, ...) Dankzij de 200hz is het beeld vloeiend bij sport. De LAN verbinding gebruik ik echter niet, ik heb namelijk een PopcornHour en deze ondersteund veel meer formaten en kan ook veel meer. Om af en toe een filmpje te kijken is het ok, maar voor de veeleisende filmliefhebber is een aparte mediaspeler beter.

Kleurweergave
Ben niet z'n expert, maar naar mijn maatstaven komen er zeer mooie kleuren uit. Ok, een OLED tv geeft natuurlijk mooiere kleuren maar deze bestaan nog niet in 40" uitvoering (spijtig). Een plasma-scherm geeft net nog iets mooiere kleuren, maar dat is enkel als je er echt op gaat letten.

Contrast en helderheid
Hier kan ik ook kort zijn, voor een lcd-tv zeer goed, een led scherm is wel nogaltijd beter.

Ghosting
Merk ik nauwelijks iets van, gamen doe ik er niet op, maar bij snelle beelden zorgt de 200Hz-techniek voor mooie beelden.

Pixeldefecten
Nog geen enkele dode pixel.

Bouwkwaliteit en afwerking
De tv staat gewoon op een kast en er is nog niet veel mee gebeurt. Bouwkwaliteit is zeer solide, de afwerking is ook goed. Handig is de 'kabelgoot' vanachteren.

Vormgeving
Over smaken valt te twisten, maar het blauwe kader vind ik echt niet mooi. Gelukkig valt het niet te veel op.

Toen ik deze tv kocht was het een van de beste op de markt. De recente ontwikkelingen heb ik niet echt gevolgd, maar ik zou deze tv iedereen aanraden!

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-40Z4500 Zilver, Zwart?

Weinig informerende review eigenlijk. Alles persoonlijk en enkel een opsomming van de specs die er eigenlijk niet veel toe doen. Hoe zit het met de calibratie: wat is de weergeve bij sd beelden, hd beelden ... Wat geeft het spelen met de instellingen ...
Hi, Wat ik me afvraag, aangezien ik deze televisie ook heb, of jij last hebt van "ghosting" oftwel vooral bij donkere beelden dat er waas op het beeld achterblijft van een bewegend beeld?
Alvast bedankt voor je antwoord.
hallo,ik heb ook de lcd KDL40Z4500 van sony en heb ook dit probleem.
maar ik denk zelfs dat ik dit niet heb van in het begin.
is me me eigenlijk nog niet zo lang geleden opgevallen.
weet je ondertussen wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn?