Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro Review

tomhoogeveen 10 november 2016, 154 views

MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro

Mooie laptop, maar dat mag ook wel voor de prijs die er voor betaalt.

Pluspunten

• Dun
  • Snel
  • Vrij lange accuduur

Minpunten

• Monitor kant voelt vrij fragiel
  • Stoffen lap aan de onderkant
  • Weinig opties qua effecten (toetsenbord)

Prestaties

De laptop presteert naar behoeven. Ik heb er laatst een paar spelletjes mee gespeeld(wel wat oudere zoals COD5 en die presteerde prima).
Ook de PCI-E NVMe SSD is erg fijn, nu starten mijn editors tenminste vrijwel direct op.

Uiterlijk

Het uiterlijk is strak en naar mijn idee netjes afgewerkt.
Ik ben zelf niet zo gek op de "gamer" look, maar dat valt best wel mee met deze laptop.
Ik heb al meerdere keren de opmerking gehad: "Is hij van Ferrari?". Wat begrijpelijk is door de form van het logo op de bovenkant van de laptop. Het enige nadeel van het uiterlijk is dat er vrij snel vinger vlekken ontstaan op de behuizing. Dit is wel gemakkelijk weg te poetsen, maar daardoor ziet hij er soms wat vies uit.

Compatibiliteit

Ik werk zelf het liefste met Linux en daarom heb ik ook op deze laptop Linux( Linux Mint 18) ge´nstalleerd. Dat gaat eigenlijk vlekkeloos( see what I did there?), het enige probleem is ik met meerdere monitoren geen taakbalk op de andere monitoren kon plaatsen. Maar na wat proberen en her installeren met verschillende desktop omgevingen, ben ik gestrand op KDE waar dit wel werkt.
Natuurlijk zijn er af en toe nog wel eens wat probleempjes, maar dat ben ik wel gewend met Linux omgevingen.

Tegenvallers

In Windows had ik ook wat problemen met de wifi adapter. Soms zag hij wel 5g netwerken en soms niet. Hetzelfde probleem had ik bluetooth, die zag Windows af en toe wel en af en toe weer niet. Dit heb ik uiteindelijk kunnen oplossen, door te zeggen tegen Windows dat hij mijn wifi adapter niet meer uit mag zetten om stroom te besparen, of het was de driver opnieuw installeren. Weet het niet zeker meer maar 1 van de 2.

Ook zit er een soort van stoffen lap aan de onderkant, waarom geen idee. Maar het begint wel een beetje af te rafelen aan de zijkanten.

Opmerking waardig

Ik wist niet zo goed waar ik het tussen moest zetten, maar er zit ook een USB C poort in de laptop, wat erg fijn is. Want nu kan ik mijn Nexus 6p tenminste gewoon snel opladen in plaats van een USB A naar USB C kabel mee te sleuren.

Heb jij ook een MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro?