Specificaties 256GB 2.5" (SATA-300) @ 240/170MB/s - Bekijk alle specificaties

Corsair X256 SSD 256GB Review

Nico de Vries 21 november 2009, laatste update op 21 november 2009, 2.109 views

Corsair X256 SSD 256GB

Pluspunten

• Support van Corsair reageert snel op de problemen

Minpunten

• Onbetrouwbaar

De X256 van Corsair is helaas een dramatisch slecht product. Lezen gaat snel maar bij het schrijven naar de schijf slaat deze regelmatig vast en loopt daarme de hele computer in de soep. Op Internet zijn ook flink wat mensen te vinden waarbij de schijf zelfs helemaal stop met werken. Dat heb ik zelf maar niet afgewacht, ben na een paar dagen weer terug gegaan naar een VelociRaptor. Minder snel maar wel erg betrouwbaar en dat is uiteindelijk belangrijker.

Het support forum van Corsair staat ook tjokvol met berichten van mensen met vergelijkbare of nog ergere problemen: http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=188. Ook op reviews sites heeft de overgrote meerderheid grote problemen met deze schijf: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233093. In het forum heeft Corsair nu ook aangegeven de levering stop te zetten totdat een oplossing gevonden is voor de problemen (waar ze al meer dan 6 weken naar op zoek zijn volgens diverse postings daar).

18 oktober 2009

"We stopped selling the X-Series 256 Gig drives more than three weeks ago until this problem would be isolated and a solution is in the works and like I stated I understand if someone cannot wait for the fix and why we have offered to replace the drives for another drive that does work. The users who sent them back to their reseller may have had them replaced and had the same issue but that was because they went with the reseller not with us."

Samenvatting: mijden als de pest.

Aanvulling (21 november 2009):

Ik heb inmiddels "Ondersteuning door fabrikant" verlaagd naar slecht. Middels een RMA een nieuwe drive verkregen waarvan me verzekerd was dat ze de problemen nu eindelijk onder controle hebben. Ik vond het wat vreemd dat het firmware nummer niet veranderd was, aangezien ze hadden aangegeven dat het een firmware probleem was, maar goed de drive toch maar weer in gebruik genomen. En helaas helaas precies dezelfde problemen als de vorige X256 drive. Ik heb het nu opgegeven en ga proberen mijn geld terug te krijgen.

Heb jij ook een Corsair X256 SSD 256GB?

dit gaat eigenlijk alleen over je klachten dat hij niet werkt, ,maar wat betreft de rest, eigenschappen, benches en dergelijke ... dat mist oh ja en fotos;)
Danielv.
Dat Nico de link naar Newegg plaatst bv is voor mij al meer dan duidelijk.Lees het.
Als ik info wil over een bepaald produkt....dan ga ik zeker kijken bij Newegg of daar al usersreviews zijn . En de score voor de Corsair X256 is Zeldzaam laag !!!.Ongekend bij Newegg.
Valt niets aan toe te voegen, benches zijn overbodig, zeker als een gerenomeerd bedrijf als Corsair het zelf uit de markt haalt.
Je zou kunnen zeggen, onderbouw je kritiek eens wat meer,maar de links die je gaf en dat Corsair zelf al de pijp aan Maarten wenst te geven maakt het meer dan duidelijk.
SSD zal op meerdere vlakken moeten uitrijpen.Ik begin er vooralsnog niet aan. En je VR is ook rap :P.
@Danielv, hmja het ding werkt niet. Maakt dat de andere eigenschappen niet irrelevant?

Maar goed in de korte periode dat ik hem gebruikt heb heb ik de volgende benchmark gemaakt: http://imgur.com/cI9WG.png. Wellicht wordt dat relevant als ze een oplossing vinden voor de problemen.
Leuk die testrapporten, maar als de drive er vlot mee ophoudt zegt dat verder erg weinig.

Tot op de dag van vandaag blijven X256 drives falen. Zie bijvoorbeeld: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=84730.

Volgens Corsair is er inmiddels nieuwe firmware maar is ook deze dermate beroerd dat ze deze niet willen uitleveren: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=84600

De X256 is een enorm fiasco waar Corsair zich diep diep voor moet schamen.
Vreemd, vrijwel alle testrapporten (voor zowel READ als WRITE plus ACCEStime) geven goede tot zeer goede resultaten! Ga eens naar tomshardware.com. :)