Specificaties 21,6" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 220E1SB Zwart Review

LieveNiels 23 oktober 2009, laatste update op 23 oktober 2009, 2.273 views

Philips 220E1SB Zwart

Pluspunten

• Clean design, pianolakje is hip.
  • Veel Pixels, weinig geld.
  • 1 dode pixel valt niet erg op bij de combi 22"+FullHD

Minpunten

• 1 dode pixel links boven het midden
  • Geen DVI
  • Geeft op standaardinstellingen meer licht dan een zonnebank.
  • Heeft op standaardinstellingen geen natuurgetrouwe kleurweergave

Van de week ben ik weer eens ingegaan op de schreeuwerige krant van de Media-Markt. Daar stond deze monitor in voor 144,- en dat leek me wel een leuke deal. Moest toevallig in de buurt van die tent zijn, dus toen was het besloten; ik ging na 7 jaar 17" op een AG Neovo f-417 eindelijk upgraden. Geen vooronderzoek, gewoon een woensdagmiddag-impuls.

Tsja, wat is er dan ineens veranderd nadat je een intieme relatie van 7 jaar verbreekt, om er vervolgens vandoor te gaan met een goedkoop sletje uit de monitorwereld?

Nou...

Resolutiegewijs: 56 pixels meer in de hoogte en een whopping 640 extra pixels in de breedte.

Fysiek: Niet veel hoger dan mijn vorige monitor, komt een beetje over alsof er een halve 17" aan de zijkant is bijgeplakt. Met het pianolakje hoor ik er ook weer helemaal bij. Geen DVI helaas, schijnt beter te zijn dan D-Sub,maar ik heb dat verschil zelf nog niet geconstateerd dus echt missen ga ik het ook niet.

Beeldkwaliteit: Wat minder ghosting dan mijn vorige monitor, maar dat vond ik op mijn vorige ook niet zo storend (20ms).

Deze monitor zou ik echter niet gebruiken met de standaard instellingen op het gebied van helderheid/contrast etc. Niet normaal, ik zette het apparaat 'snachts aan en werd verblind door de helderheid van een wit scherm. Als ik kippen op mijn kamer had, dan zou de haan kraaien dat de nieuwe dag was aangebroken. Mijn vorige monitor deed gewoon wat hij moest doen bij iedere pc waar je hem aan hing, deze kon zelfs niet in het gareel gekregen worden met instellingen op de monitor zelf. Ik moest in het Catalyst Control Center van Ati bezig om het beeld te temperen. Na de brightness getemperd te hebben, verraadde het geel van de Windowsmappen dat de kleuren ook wat flets waren. Vervolgens heb ik aan allerlei schuifjes gehangen om het allemaal op het oog een beetje waarheidsgetrouw te krijgen.

Al met al niet echt een pluspunt als je dit ding nog eens aan een andere pc wilt gaan hangen.

Backlight bleeding is een aardige issue bij deze monitor. Vooral aan de bovenkant komt het bij donkere beelden aan het licht, haha, aan het licht.

Gebreken: 1 Dooie pixel links boven het midden. Duurde 2 dagen voordat hij opviel, dus ik lig er niet echt wakker van.

Onder de streep ben ik blij met mijn aankoop.

Heb jij ook een Philips 220E1SB Zwart?

heb recent dezelfde gekocht :ook pijn aan de ogen....
weet alleen niet hoe bovenstaande kunstjes moeten worden uitgevoerd.
zou Philips daarvoor een handleiding hebben ?
ben benieuwd , alvast bedankt
stan rommens