Specificaties Wheel voor de PC, Xbox One - Bekijk alle specificaties

Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart Review

LoermansA 6 november 2016, 650 views

Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart

Prijzig, maar kwalitatief hoogwaardig Force Feedback stuur voor de Xbox One en PC.

Pluspunten

• Constructie kwaliteit
  • Premium gevoel van het stuurwiel
  • Prima pedalen (zeker met de remaanpassing)
  • Zuivere, krachtige en snelle Force Feedback

Minpunten

• Hoorbare ventilator
  • Knoppen niet in xbox one layout/stijl

Het stuur heb ik gekocht bij 4Launch vanwege de goede recensies en de zeer scherpe prijs. Ik wilde in eerste instantie de TX, maar zou er uiteindelijk toch wel de verbeterde pedalen bij halen en het stuurwiel zelf vervangen. Dan maar wat geld 'bespaard' en deze set gekocht. Geen moment spijt gehad...

De basis unit is compact en heeft een hoorbare ventilator wanneer het wiel warm wordt. Niet hinderlijk, maar als je toch iets negatiefs moet zeggen... De motor is een brushless variant en is middels twee riemen verbonden met de stuuras. Dat geeft krachtige en accurate Force Feedback zonder geratel of andere geluiden en geeft goed weer wat de banden van de auto doen. Het stuurwiel kan maximaal 900 graden draaien en calibreert zichzelf wanneer je hem aanzet door beide richtingen tot het uiterste te draaien alvorens in het midden terug te komen.

De pedalen zijn erg goed; de pedalen set weegt genoeg zodat deze niet zomaar verschuift en de pedalen geven verschilend weerstand. Voor de rempedaal is er een rubberren conus meegeleverd die je kan installeren wat het remmen nog wat realistischer maakt (werkt goed). De metalen plaatjes op de pedalen zijn verstelbaar. Het stuurwiel straalt kwaliteit uit; brushed metaal met echt leder afgestickt. Knoppen zijn degelijk uitgevoerd en de schakelflippers laten zich lekker bedienen en voelen heel robuust. De pedalen calibreert hij naarmate je ze verder indrukt. Dus voordat je gaat rijden alle pedalen een paar keer indrukken en klaar.

Het stuur is getest met Forza Motorsport 6 op de Xbox One. Wanneer je vragen hebt; stel ze maar als commentaar.

Heb jij ook een Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart?

Goedemorgen, je hebt de TX inmiddels een tijdje. Nog steeds tevreden? Geen verval op bepaalde onderdelen?

Groet Jeroen
Hoi Jeroen,

Nog steeds meer dan tevreden! Geen enkel probleem gehad, ondanks dat het stuur vaak gebruikt wordt. Force Feedback voelt onverminderd sterk en accuraat (zeker met Assetto Corsa op de PC), er is geen speling op het stuur en de hele constructie voelt degelijk aan. Ik ben erg blij dat ik de Leather Edition heb ipv de standaard TX. Alleen de pedalen zijn eigenlijk al een verplichte upgrade.

Groet,

Arjan
Hey Arjan,

Dat wilde ik horen :). Ik ga hem ook halen nu er eindelijk een playseat is die ik kan opbergen (challenge). Tnx voor je reactie!

Groet
Jeroen
Dan heb je dezelfde combinatie als de mijne :) Heb inmiddels ook de TH8A shifter waarvoor ik een beugel moest maken. Als je daar nieuwsgierig naar bent, PM me maar.

[Reactie gewijzigd door LoermansA op 13 augustus 2017 11:07]

Die Challenge is een hele fijn seat. Heb ook de Playseat Evolution uitgetest, en hoewel die er beter uitziet als de Challenge (meer ''racestoel') zit de Challenge toch aanzienlijk beter.
Kan het niet uitleggen, maar de Evolution voelt qua zit kwalitatief veel minder.
Goed om te horen. Wacht nog even op de release van Forza 7 (en wellicht een mooie bundel aanbieding).