Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart Review

Artilux 4 november 2016, 600 views

Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

Deze monitor gekocht bij m'n nieuwe gaming PC. Uiterst tevreden met maar enkele "nadelen"

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Fijn scherm, ook in donker
  • 70hz
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Lichte backlight bleed
  • Felwit bootscherm bij startup

De monitor heeft 70Hz dit zorgt ervoor dat ik wel vsync moet gebruiken, anders krijg ik last van screen tearing (ik gebruik geen Free Sync).
De monitor heeft een lichte backlight bleed onder aan het scherm en in de linker en rechter bovenhoek. Dit valt pas op wanneer ik er serieus naar zit te kijken.

Ik gebruik de monitor puur alleen voor het scherm, heb de extra poespas niet uitgeprobeerd en heb hier geen mening over.

De monitor is niet prijzig voor wat er geboden wordt. Ik vind de looks van de monitor zelf enorm mooi en past precies binnen mijn setup.
Hoogte verstelbaarheid is even een ding. Achterop zit een knop en die moet je indrukken terwijl je de monitor naar beneden drukt. Dan is hij daarna "vrij" om te bewegen, houdt rekening dat er een veer in zit welke de monitor naar boven drukt.
De kantelbaarheid is perfect, niet te sterk nog te zwak.

Tevens zit er een fijn gat in z'n mounting paal (?) waardoor alle kabels kunnen en je een net opgeruimde look krijgt zonder 100 kabels die rond slingeren.

De rand rondom het scherm lijkt van brushed aluminium te zijn.

Het grootste minpunt is wel de bootup. Ik gooi m'n systeem 's ochtends aan met m'n brakke kop. Mijn ogen staan dan nog op slaapmodus en m'n netvlies brand elke keer per direct weg wanneer ik de monitor aanzet. Zo fel wit dat ik tegenwoordig de monitor aanzet zonder te kijken om dit hijbel te voorkomen.
Tegen de tijd dat ik dan eenmaal achter m'n pc kruip zijn m'n ogen wat meer licht gewend.
Beetje zeveren dit, maar ik had een zwart scherm met wit logo fijner gevonden dan wit scherm met blauw logo.

Heb jij ook een Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart?

Het logo is uit te schakelen in het menu. Geen hoofdpijn meer :)
Erg fijn, gevonden en uitgeschakeld, bedankt!