Netgear Stora MS2110 Review

BigRick 21 oktober 2009, 15.525 views

Netgear Stora MS2110

Pluspunten

• goede eenvoudige en mooie interface, goedkoop, snel, duidelijk. Innovatief vanwege de integratie met mystora.com en de uitstekende sharing-mogelijkheden.

Minpunten

• Alleen mirrorring, wil je JBOD dan moet je dit ding niet kopen,
  • Weinig instellingsmogelijkheden voor de NAS-liefhebber

Kwaliteit voeding Score: 3
Dit apparaat is een instap NAS - bedoeld voor consumenten die media willen opslaan en delen en vooral niet te ingewikkeld. Niks voor een modder, tweaker of tech-sloper, maar gewoon leuk om snel in gebruik te nemen (10 minuten - done) en om je media op te flikkeren. 1 TB moet je wel nog mirrorren, er zit 1 disk in en er kan een tweede bij. De afspeelmogelijkheden via de portal mystora.com zijn geweldig. Http video afspelen op een willekeurige browser inclusief Windows Mobile of iPhone. Delen met facebook en flickr.
Ingebouwde backup voor Windows, TimeMachine ondersteuning voor Mac. En gemeten 250 mbit read/write !! Er zit een DLNA server in die werkt met mijn mediaspeler (ouwe popcorn 110)

Het idee er achter (is eigenlijk het HIPSERV platform van Axentra.com) is dat het niet moet uitmaken op welke plek je bent, je kan overal bij je content. Geen gedoe met portforwarding, HTTPS, Webdav of SSL, gewoon aanzetten en klaar. Inloggen doe je met je browser op <naam>.mystora.com. Klaar. De interface is uber-gelikt. Voor 170 euri heb je dan een leuk apparaat dat sneller is dan al die instap1 en 2 bay NAS meuk met wrakke interfaces. En veel goedkoper

Heb jij ook een Netgear Stora MS2110?

Ik heb zojuist dit apparaat gekocht,

in tegenstelling tot wat andere roepen is deze nas wel degelijk te verbouwen (linux kennis ZEER aanbevolen)

nfs niet in de gui is toch wel een gemis...(xtreamer)

cat /proc/cpuinfo:
bash-3.2$ cat /proc/cpuinfo
Processor : ARM926EJ-S rev 1 (v5l)
BogoMIPS : 992.87
Features : swp half thumb fastmult edsp
CPU implementer : 0x56
D sets : 128

Hardware : Feroceon-KW
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000

er draait nu sabnzbd op, verder wat backdoors van netgear eruit gehaald (ben niet zo van het remote beheer door anderen dan mijzelf nml).

voor diegene die het aandurven, e.o.a site heeft een mooie wiki in elkaar geklikt aangaande dit product.

dmv een SMERIGE aanpassing in ssh kun je er niet standaard in, maar door achter je gebruikernaam wat text te concateneren vreet hij wel je login.

details op deze pagina:

GEBRUIK OP EIGEN RISICO
Een illustratief flash dingetje vind je op http://netgear.com/stora
Excusez de al te Amerikaanse stem. Zet het geluid anders uit.
Ik heb een vraag over streamen.
Heb Dune base 3.0 mediaplayer, kan ik dan direkt met NAS communiceren?
Of via Windows7 PC?
Hoe zal ik NAS op Dune zien?
hoeveel herrie maakt hij of valt dat mee ?
Beetje weinig omvattende review.
De informatie die hier geschetst wordt kan ik ook gewoon op de website vinden van Netgear.
Wat ik wil weten is de snelheid van data overdracht (benchmarks svp), hoe werkt het beestje samen met een USB printer?
En uiteraard het geluid van het apparaat!

Is het overigens alleen mogelijk om Raid 1 te draaien met 2 disks?

En hoe zit het met beveiliging? Ik bedoel, kan iedereen mijn wachtwoord gewoon hacken en dan op mijn NAS komen via de HTTP interface? want eerlijk gezegd zit ik daar dan weer niet op te wachten!

Ben benieuwd of je nog met wat aanvullingen kan komen.
Zou erg prettig zijn.. ;)
out of the box DLNA en SMB/CIFS. Direct ook via https te benaderen, zodat je films kan afspelen/streamen via een browser.
@Masterlans
Ik begreep je vraag niet, ff geGoogled en nu snap ik het; nee je hoeft geen client software te installeren, het is gewoon een NAS, iets makkelijker dan vroeger.
Dank je voor je antwoord! Wel eentje die te overwegen is voor mij als vervanging voor de SC101T.
Volgens mij kun je niet om de Raid-1 heen. Koop een Readynas Duo als je JBOD wil.
Ik heb inmiddels Stora ontvangen.
In principe ben ik tevreden ermee.
Hij is heel makkelijk te instaleren ,
Werkt bij mij via UPnP protocol en ik zie alle bestanden en formaten die ik niet op PC zag.
Koperen bestanden doet ie niet echt snel ( haalt ongeveer 10mb/ps).
Maar ik heb Uittorent zo ingesteld dat downloaden
Gaat direct naar schijf van Stora en niet eerst op schijf van PC.
De enige wat ik me afvraag of STANDBY functie aanwezig is?
Je kan hem zo programmeren dat ie op bepaalde tijd aan en uit gaat.
Maar dan blijft ie gewoon in werkende toestand (ventilator blijft draaien).
beetje warrige review... ook een beetje kort. een paar tabelletjes, wat kopjes, etc, doet wonderen!
Wat voor features heeft deze NAS niet die "tweaker" NASsen wel bezitten? Ik ben namelijk aan et overwegen om zoeentje te halen
Hoi,
Bedankt voor de reviews en antwoorden op de reacties. Jij hebt hem met een mediaplayer draaien. Is deze storage ook te gebruiken met een Pinnacle SHowcenter 200?