Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 77mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 16-35mm f/2.8L USM Review

High Quality king 21 oktober 2005, laatste update op 21 oktober 2005, 477 views

Canon EF 16-35mm f/2.8L USM

Pluspunten

• Snelle stille Autofocus
  • Lichtsterk over het hele bereik
  • Weerbestendig
  • Scherp
  • Perfecte lens voor op een Cropfactor camera

Minpunten

Vervorming Score: 3
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 4
Zoals van een L objectief te verwachten is, is het natuurlijk een prima objectief. Het presteerd beter dan de 17-40 op het gebied van licht, maar daarbij komt natuurlijk wel een beetje onschterpte kijken. Een EF 50 F/1.4 is ook niet scherp op 1.4.
Ik ben er erg tevreden mee en het is een grote stap vooruit in vergelijking tot mijn 15-30 F/3,5-4,5 van Sigma. Vooral op het gebied van flare en kleurneutraalheid ben ik sprongen vooruit gegaan. Ook heb ik nooit meer een afgeleid onderwerp, omdat de autofocus loeiend de hele buurt wakker schreeuwt.

Samengevat:
Als je het kan betalen, moet je hem kopen.

Heb jij ook een Canon EF 16-35mm f/2.8L USM?