Specificaties 1x GU10 lamp (ZigBee) - Bekijk alle specificaties

Innr RS 125 GU10 Review

wmn79 3 november 2016, laatste update op 3 november 2016, 879 views

Innr RS 125 GU10

Goede lampen voor als je alleen wit licht wilt gebruiken (dus niet gekleurd). Koppelen met de bridge ging snel, gewoon in het armatuur in de keuken gedaan terwijl de bridge in de meterkast in de gang hangt. Geeft mooi warm licht. Gekocht voor 18 euro per stuk bij de Gamma.

Pluspunten

• Prijs t.o.v. Philips White Ambiance.
  • Werkt zonder problemen met Hue bridge.
  • Makkelijk te koppelen.
  • Verbeterde RF performance t.o.v. RS 122 door gebruik van nieuwere microcontroller NXP JN5169.

Minpunten

• Geen

Kwaliteit Score: 5
In onze keuken een Philips Runner 2 spots lamp opgehangen met twee halogeenspots. Deze nog gekocht in de niet Hue versie voor 60 euro bij de Gamma. Was wel op het spoor van de lamp gekomen doordat de Hue versie genoemd werd in het Philips Hue topic. Die was echter 150 euro voor de lamp met twee Hue White Ambiance spots en een dimmer. Dat vond ik wat overdreven en ben toen even verder gaan kijken naar andere opties.

Hierbij kwam ik naast de INNR's de losse White Ambiance spots en de de Ikea Tradfri spots (nog niet in NL te krijgen en nog niet te koppelen met Hue Bridge).

De White Ambiance had als minpunten de prijs en de lagere lichtopbrengst (250 lumen) t.o.v. de Innr (350 lumen) en Ikea (400 lumen) spots.

De Ikea Tradfri had als minpunten dat deze pas in het voorjaar 2017 in NL te verkrijgen is (nu al wel bij Ikea BelgiŽ verkrijgbaar) en dat het (nog) niet werkt met Hue.

Door de minpunten van beide lampen toch eens beter naar de Innr's gaan kijken, ze werden al wel vaker genoemd in het Hue topic maar niet altijd even positief. Sommige hadden problemen met bereik, anderen vonden het licht niet mooi en weer anderen waren wel helemaal tevreden.

Gamma bleek ze in de aanbieding te hebben voor §18 per stuk, 10% goedkoper dan hun normale prijs van §20. Alleen hadden ze zowel de RS 122 & de RS 125.

Verschillen kon ik niet zo snel vinden dus maar even de helpdesk van Innr gemaild. Kreeg snel reactie waarin ze aangaven dat de RS 125 de opvolger is van de RS 122 en dat er kleine verbeteringen aan de ontvangst van de lamp zijn doorgevoerd voor een beter bereik. Deze verbeterde RF performance blijkt vooral te komen door de gebruikte microcontroller: de RS 122 gebruikt de NXP JN5168, terwijl in de RS 125 de nieuwere NXP JN5169 zit. Deze JN5169 chip zullen ze dan ook in de updates van de andere lampen gaan gebruiken die voor volgend jaar op de planning staan.

Had ook nog een vraag over het standby verbruik en daar kwamen ze de volgende dag op terug. Standby verbruik is minder dan 0,5 Watt en daar is blijkbaar geen verschil in ten opzichte van de vorige lamp en chip. De RS 125 heeft het A+ label en niet A++ zoals sommige webshops aangeven.

Dus uiteindelijk voor 2x de RS 125 gegaan. Lamp was goed verpakt, zie foto, hieronder nog de specs zoals die op de zijkant van de verpakking staan:
  • 220-240V/50-60Hz
  • CRI >80
  • ZigBee IEEE 802.15.4
  • branduren 25.000
  • diameter 50mm hoogte 55mm
Tot nu toe ben ik erg tevreden over deze lampen, maar dat blijkt ook wel uit het uitgebreide verhaal hierboven denk ik. Als dit anders wordt dan pas ik het uiteraard hier aan.

Heb jij ook een Innr RS 125 GU10?

Bedankt voor je positieve review en fijn dat je het zo makkelijk kon koppelen aan je Hue bridge.

Mochten anderen daar mee stoeien, dan kan ik me dat voorstellen. De Hue app vertelt je namelijk om de lamp aan te zetten en daarna te zoeken, terwijl die volgorde voor een innr lamp juist andersom hoort te zijn; eerst op zoeken klikken, dan de lamp aanzetten.

We hebben op onze website onlangs een instructie voor de Hue gebruikers gezet. Uit de vragen die we krijgen, blijkt dat veel Hue bezitters op zoek zijn naar een voordelig alternatief voor de Hue GU10 lamp, die kunnen we maar beter helpen met een handleiding.