Toshiba Satellite Pro P300-1F1 Review

AndredB 20 oktober 2009, laatste update op 20 oktober 2009, 577 views

Toshiba Satellite Pro P300-1F1

Pluspunten

• Hoewe niet in detail onderzocht heb ik het gevoel dat de laptop goede prestaties levert. En vooral: compleet is met eSata en Firewire

Minpunten

• USBaansluitingen alleen aan de zijkant (achterkant is bij mijn werkomgeving (=thuis) veel minder in de verdrukking dus minder kwetsbaar). En natuurlijk dat geluid.

Over heel veel zaken laat ik me niet in deze review uit. In grote lijnen vind ik de laptop best goed. Maar een ding wil ik echter wel noemen, want die bepaalt alles: de hitteontwikkeling en (daarmee) de geluidsproductie. De laptop wordt na verloop van tijd erg heet aan de onderkant. Maar veel erger is de geluidsproductie. Die vind ik veel te hoog en erg hinderlijk. Zelfs al zet ik de laptop op de laagste klokfrequentie aan, dan nog is het systeem na 3, 4 minuten zo opgewarmd dat de ventilator aangaat. En die maakt onacceptabel veel lawaai, het klinkt heel agressief, veel harder/agressiever dan mijn oude Toshiba S1410 uit 2001. Deze gaat per minuut 10 seconden aan en 50 seconden uit, ik word er knettergek van en wil eigenlijk van het apparaat af.......
Jammer Toshiba. Hadden jullie zoiets nou echt niet beter kunnen maken?!

Heb jij ook een Toshiba Satellite Pro P300-1F1?

........
Hier hebben we niks aan. Het kan zijn dat jou notebook defect is.... Draai is atitool en meet de temps uit.

Maak er een uitgebreid review van
Van mij 1*
Ik had ook niet bedoeld een complete review te geven, dus in zoverre klopt je opmerking dat je er niets aan hebt. Nee, het was echt de mededeling dat het geluidsniveau zo hoog is.

Ik ben technisch genoeg en de look-and-feel van de notebook is echt niet dat 'ie kapot is. Ventilator slaat 1 sec aan bij opstarten (prima, dat doen veel notebooks, soms als test) en afhankelijk van de kloksnelheid van het systeem (instelbaar via Toshiba's powermanagement) zie je dat hij dan na een paar minuten wederom aan gaat en dan meer of minder gaat blazen. Alleen het blazen klinkt heel hard en agressief, ook in de laagste stand (voor zoverre ik heb kunnen ontdekken kan de ventilator op twee toeren draaien, de hoogste stand kwam ik alleen maar tegen bij warme omgevingsomstandigheden). Nee, het zijn echt de eigenschappen van de fan die het bepalen. Dit is veel te hoogtoerig. Grotere fan op lager toerental geeft bijv minder geluid. Maar dat zit hier niet in. Vandaar mijn vraag of ze het echt niet beter hadden kunnen maken....