Specificaties GF GTX 1070 (1,506GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2 Review

VeyrahNewbie 3 november 2016, 519 views

Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2

De 1070 is gemiddeld nog steeds erg duur, maar dit is een van de goedkopere versies. Echter moet je je daardoor niet laten afschrikken, dit exemplaar heeft een erg goede build quality. Het materiaal voelt stevig. Ook zit er op deze kaart een backplate, erg goed voor de prijsklasse.

Pluspunten

• Goede build quality
  • Erg goede koeling
  • Backplate
  • Dit alles in een relatief lage prijsklasse

Minpunten

• Kan veel geluid maken
  • Grote kaart

Drivers en compatibiliteit Score: 4

Wat meteen opvalt als je de kaart uit de box haalt is dat het een aardig grote kaart is. Voor de grootte heeft het aardig wat gewicht, maar niets wat je niet zou verwachten.

De twee fans zorgen voor een erg goede koeling. Op zwaar gebruik van een uur kwam ik niet ver boven de 60 graden. Dit was onverwachts aangezien het relatief een goedkope 1070 is.

Mijn vorige kaart had last van coil whine, daar heb ik bij deze nog niets van gemerkt, maar dit kan per kaart verschillen.

De prestaties voldoen aan de verwachtingen van een 1070. Gezien de goede koeling verwacht ik dat de kaart best wat over te clocken valt, maar tot nu toe vind ik dat nog niet nodig omdat er niks grafisch is wat de 1070 niet aan kan.

Heb jij ook een Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2?