HP ScanJet G4010 Review

Wilde-mark 20 oktober 2009, laatste update op 20 oktober 2009, 790 views

HP ScanJet G4010

Pluspunten

• goede kleuren

Minpunten

• traag, waardeloze software

Driverkwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Snelheid zwart Score: 2
Snelheid kleur Score: 2
Scankwaliteit Score: 4
Wat is de doos zit is bij Hp op de site wel te vinden dus daar hoef ik hier niet echt op in te gaan denk ik zo, foto's zijn met tante google ook wel te vinden.

Ik heb een oude HP Scanjet 5P, die is al zeker 15 jaar oud maar deze is sneller dan de G4010, voordat de 4010 eens opgewarmd is en je een voorbeeld scan hebt en dan eens eindelijk een scan hebt ben je erg veel tijd verder.

De kwaliteit van de scanner is best goed kwa kleuren enz maar de software die er bij zit is treurig, het automatisch omkaderen werkt niet eens fatsoenlijk waardoor je alles met de hand moet doen, even snel contrast aan passen zoals bij de presicionscan software mogelijk was is ook niet mogelijk.

Dia's inscannen gaat ook maar ook erg traag en ook daar werkt het automatisch kaderen niet goed.

Kortom door waardeloze software een erg slecht bruikbaar product een die de naam HP zeker niet waard is en al helemaal niet voor de 150+ euro klasse.

deze review had ik ook al op alternate proberen te plaatsen maar die wordt blijkbaar geweigerd, zeker niet goed voor de verkoop.

conclusie, in mijn boek de miskoop van het jaar.

Heb jij ook een HP ScanJet G4010?