Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Review

[eXodus] 20 oktober 2009, laatste update op 20 oktober 2009, 2.906 views

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Pluspunten

• Snelheid
  • Geluidsproductie
  • Warmteproductie

Minpunten

• Niet ontdekt.

Algemene beoordeling :
Ik heb deze HDD pas twee weken in bezit, maar de eerste indruk is meteen een zeer goede. ik heb deze harde schijf aangeschaft als vervanger van een WD 500GB AAKS. Deze harde schijf was mij te traag maar vooral te luidruchtig geworden.

Prestaties
Zeer snelle HD, zeker een vooruitgang t.o.v. de F1 series. zie bijgevoegde plaatjes voor meer informatie.

Featureset
Geen mening omdat dit bij harde schijven nooit niets voorsteld. Een harde schijf met schroefjes.

Betrouwbaarheid
Tot zo ver is de harde schijf super betrouwbaar, hier kan echter na 2 weken weinig over gezegd worden.

Compatibiliteit
Ik draai Windows XP wat uiteraard geen probleem is, inpluggen, formatteren, en klaar. Andere OS niet getest.

Ondersteuning
Ook dit is onbekend.

Geluidsproductie
Zeer laag, ik heb een Antec p182 en de harde schijf is niet hoorbaar. Echter merk ik hier geen verschil mee t.o.v. mijn 500GB Spinpoint F1

Warmteproductie
Zeer laag te noemen, gaat maximaal naar 30 graden op full load.

voor 64,25 bij Databyte gekocht, een mooie prijs voor een kwaliteit harde schijf van 1TB.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB?

Meer advertenties

Titel staat F3, tekst staat De data transfer vanaf mijn Spinpoint F1 en verderop bij geluidsproductie staat ook F1.

Is het nou een F1 of F3 ?

[Reactie gewijzigd door Yippie op 20 oktober 2009 12:33]

Lees nog 'ns goed. Dan zie je in de titel en de review staan dat het over een
F3 gaat, en hij af en toe een vergelijking maakt met zijn 500GB F1.
mijn eerste review ben niet te streng aub :9

graag hoor ik wel opbouwende kritiek!

[Reactie gewijzigd door [eXodus] op 20 oktober 2009 12:09]

Ik vind hem wel een beetje beknopt ;) bij performance zeg je alleen dat hij sneller is dan je andere hdd maar hoeveel? HDTune grafiekjes van de 2 schijven zeggen bijvoorbeeld al veel meer.
zal proberen dat vanavond toe te voegen!
F3 dat staat er ook duidelijk, Echter merk ik hier geen verschil mee t.o.v. mijn 500GB Spinpoint F1 <- dat lijkt me duidelijk dat hier het verschil word aangetoond.
Goede HDD heb 4 van deze schatjes in raid 0 hangen en werkt perfect!