Samsung UE49KU6400S Zilver Review

Draak-inc 1 november 2016, laatste update op 27 november 2016, 3.074 views

Samsung UE49KU6400S Zilver

Uitstekende 4K tv in dit prijssegment.

Pluspunten

• Super beeld
  • Kleine randen, mooi design
  • snelle werking Smart gedeelte
  • goede ondersteuning bestandstypen in Mediaplayer

Minpunten

• Tv rand voelt goedkoop aan
  • mis de cijfertoetsen op de AB

Op zoek geweest naar een vervanger van mijn 42 inch Philips Full HD (42PFL5405H/12). Moest zo goedkoop mogelijk een 4K scherm hebben HDR ondersteunen en minimaal 49inch zijn. Via TVreus.nl gekocht voor 729 (staat niet in de Pricewatch) ten tijde dat hij bijna overal 979 kost. dat gaf de doorslag.

Ontwerp:
Mooi strak design, kleine randen rond het scherm (is in feite maar 3 inch/8 cm groter dan mijn oude tv). Poot vond ik ook mooi maar heb m hangen aan een vogels Turn 180 oid.
omdat ik regelmatig het scherm verdraai vind ik de rand wel een beetje goedkoop/ielig voelen. Lijkt bijna los te zitten.
AB is klein en netjes, had alleen van mij wel iets meer knoppen mogen hebben. typen is een gedoe en kanaalnummer snel intoetsen gaat niet. Voor mij komt dat niet veel voor omdat ik een KPN decoder heb maar deze TV ondersteunt ook Ziggo en DVB-S.
Ook ben ik gewend tekst in te voeren met de T9 cijertoetsen a la Nokia.

Mocht je veel gebruik maken van de Smart mogelijkheden dan is een bluetooth toetsenbord of je mobiel (samsung) wel iets.

Beeld:
Supermooi beeld, ik ben geen beelddeskundige maar het is echt wel goed te noemen. Zeker de 4K content via de Youtube app, of 4Kbluerays via de mediastreamer app (DS Video van Synology...) is geweldig.
KPN 4K content is ook goed maar is nu nog te beperkt.

Geluid is veel beter dan ik had verwacht, maar om in 100 stappen naar vol volume te gaan vind ik wel een beetje overdreven zeker als dat maximale niet oorverdovend is.

SMART:
Youtube Netflix DS video Spotify werkt prima en snel.
ideaal vind ik de Smart view optie waarmee je het scherm van je Samsung Galaxy kunt Casten naar de TV. Werkt snel en gemakkelijk. (ik weet niet hoe dat bij andere telefoons werkt, dit werkt iig meteen)
WIfi 5ghz streamt moeiteloos BR disks 40GB+ vanaf NAS

Al met al een aanrader.

Heb jij ook een Samsung UE49KU6400S Zilver?

Ik heb dezelfde tv van dezelfde shop en ben het met je punten eens, als jij in het menu naar je versie kijkt (ondersteuning, contact) is dat dan ook wel 6400?bij mij bleek dit 6402 te zijn. (buitenlands model)