Specificaties 12,5" (1920x1080), Win 10 Home, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Transformer Book T302CA-FL005T Zwart Review

huisman 31 oktober 2016, laatste update op 7 juli 2017, 782 views

Asus Transformer Book T302CA-FL005T Zwart (Product gekocht)

Voor mij een uitstekende opvolger van de T-100. 12,5" full HD scherm is groot genoeg om nuttig te zijn bij deze resolutie. Ook qua snelheid heb ik niets te klagen. De Intel Core m3 6Y30 is vlot genoeg voor webbrowsing, tekstverwerken, remote desktop en andere dagelijkse dingen (inclusief Minecraft).

Pluspunten

• Super super accuduur (15+ uur)
  • Vlot genoeg voor dagelijks werk
  • Full HD scherm met voldoende helderheid

Minpunten

• Geen Micro HDMI aansluiting
  • Slechts 1 van de USB C aansluitingen kan laden

Paar dingen die nuttig zijn te vermelden (want die worden niet overal even duidelijk uit de doeken gedaan).

De tablet heeft 2 accu's van elk 38WH. De ene accu zit in het tablet, de andere in het keyboard. De keyboard accu wordt als eerste aangesproken (zodat de tablet accu altijd vrijwel volledig beschikbaar is al de tablet losgehaald wordt van het keyboard). De Windows accuduur teller heeft moeite met de 2 accu's (na 8 uur gebruik wordt aangegeven dat er nog 4 uur over is bij 50% resterend). Je kunt dus de tijd die aangegeven wordt met 2 vermenigvuldigen.

Een ding waar ik achterkwam onder het mom van "omdat het kan" is dat je het scherm achterstevoren terug kunt zetten. Je kunt hem dan dus in de tentstand gebruiken. Is ook super handig als je op de bank hangt met de tablet op je buik (hoef je je benen niet meer te gebruiken ter ondersteuning). Toetsenbord blijft werken (heb je niet zoveel aan) en ook de accu in het toetsenbord blijft mee doen.

Is er iets dat ik mis op het tablet? Ja. Een kleine HDMI aansluiting had er wel op gemogen (zit immers ook op vele andere tablets, inclusief de T-100). Maar verder dan dat ben ik erg blij met mijn T-100 opvolger.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T302CA-FL005T Zwart?

Beste Huisman,

Bedankt voor je review, voor jou alweer enige tijd geleden, voor mij nu actueel. Klopt het trouwens dat jij type T302CA-FL005T hebt gereviewed, want ik zie je review ook vermeld staan bij type T302CA-FL014R. Hoe bevalt je Transformer book momenteel?

Ik overweeg om er ook één aan te schaffen maar twijfel nog over de prcocessor (m3 of m7) én de grootte van de SSD, 256 of zelfs 500 GB. Ik kan natuurlijk overwegen de SSD later te upgraden. Verder spreekt de lange accuduur spreekt mij erg aan. Een ander belangrijk punt voor mij is of de toetsen verlicht kunnen worden, ivm werken bij minder licht. Kan jij aangeven of dit bij jouw apparaat het geval is. De NL ASUS site meldt dat dit optioneel is maar ik kom dit verder nergens tegen. Vraag me dus af welk type nr. ik zou moeten bestellen,

Alvast bedankt voor je reactie,

Groet, Jelte
Mijn versie is de T302CA-FL005T. SSD is 128 GB (momenteel 86GB vrij). Al mijn belangrijke dingen staan op een Synology nas (dus harddisk is voor mij meer dan veel te groot genoeg). Toetsen zijn niet verlicht (en volgens mij kan dat bij deze versie ook niet). Asus gebruikt nogal wat copy/paste bij haar productteksten (en heeft geen moeite onzin te verkopen). Als dus een verlicht toetsenbord een must is (voor mij niet aangezien ik toch blind typ) dan is de T302CA-FL005T wellicht geen optie.

Paar kritiekpuntjes heb ik wel.

1. Mijn scherm heeft wat last van een iets donkerdere band door het beeld. Bij stilstaand beeld zie je het absoluut niet, bij scrollen zie je het niet als het in je blikveld zit maar wel als het net erbuiten zit (heel vreemd).

2. Mijn T302CA-FL005T gaat tijdens gebruik (kan typen zijn of browsen of tijdens kijken van een filmpje) soms spontaan op standby (2-3 keer per week). Moet hem dan weer aanzetten en opnieuw inloggen. Wellicht een driver issue ergens aangezien het sinds een paar weken speelt (maar ben vooralsnog te lui om het te onderzoeken).

Al met al nog steeds blij met de tabtop. Scherm is scherp, goed leesbaar. Keyboard is prima blind op te typen (lappen tekst is no problemo) en de accuduur is extreem geweldig (15+ uur bij doorsnee gebruik).
Beste huisman,

heel erg bedankt voor je review, echter, je zegt dat je een HDMI poort mist, via de USB Type C poort kan je naar mijn weten mits een adapter alsnog gebruik maken van displayport en/of HDMI poort, of ben ik helemaal mis? :-)
Beste Huisman,

Heb je inmiddels het standby probleem opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem en het is bij mij zelfs enkele keren achter elkaar vooral bij het kijken van video's :((

Groet,
Raheem
Ik heb de klepdetectie uitgezet (dus niet meer automatisch standby bij het dichtdoen van de klep). Voor zover ik me herinner zag ik namelijk meldingen van klep dicht in de log files terwijl dit niet het geval was. Sindsdien geen probleem meer gehad.