Specificaties 8GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Emtec USB Stick C250 8GB Zwart Review

ThinkPad 24 oktober 2009, laatste update op 24 oktober 2009, 2.470 views

Emtec USB Stick C250 8GB Zwart

Pluspunten

• Opening waar een sleutelring doorheen kan
  • Opslagcapaciteit
  • Lage prijs

Minpunten

• Snelheid
  • Lees/schrijf activiteit LEDje ziet er lelijk/goedkoop uit

Ik heb deze stick gekocht via V&A, omdat ik op zoek was naar een nieuwe USB stick, omdat m'n oude kapot aan het gaan was (allemaal rode blokjes in de HD Tune Error scan).

M'n oude was een rodeDane-elec 4GB, die ik destijds bij de Dynabyte heb gekocht voor 7,50 o.i.d. (was in de aanbieding destijds)

Over de stick
De Emtec C250 heeft een gleufje aan de bovenkant waarmee je hem aan je sleutelbos kunt hangen, dit is precies de reden dat ik voor deze stick ben gegaan.

Hij heeft lekker veel capaciteit, helaas heb je 'maar' 7,44GB ruimte die je daadwerkelijk kunt gebruiken.

Ik heb er PStart opstaan, met allemaal handige programmaatjes (CCleaner, Google Chrome, CPU-Z, TreeSize, CDBurnerXP, Foxit Reader e.d.) erg handig als je eens ergens bent en snel wat handige programmaatjes nodig hebt.

Ook heb ik de stick bootable gemaakt dmv deze tutorial : http://marlow.dk/site.php/tech/usbkeys (het Windows 2000 / XP stukje heb ik gebruikt). Hiermee kan ik dan eenvoudig de nieuwste BIOS op m'n moederbord zetten bijv.

Onderbouwing van mijn beoordeling
Mijn algemene beoordeling van de stick is 'voldoende' aangezien de snelheid niet bijster hoog is M'n vorige stick was ongeveer even snel, maar de snelheid was daar constant, het was bijna een rechte lijn in HD Tune. Deze stick heeft erge pieken en dalen. Zie ook onderstaande afbeelding voor een benchmark in HD Tune van deze Emtec C250 stick. Dit zal wel aan de gebruikte hardware liggen denk ik (de hardware die in de stick zit)

Er zit een rood ledje in die als doel heeft de lees/schrijf activiteiten weer te geven, dit vind ik nogal lelijk omdat hij behoorlijk fel is. Ik had het mooier gevonden als dat licht wat diffuser werd verspreid over de stick, zodat het niet zo'n in het oog springend lampje is. Dit ziet er nogal goedkoop uit.

Heb jij ook een Emtec USB Stick C250 8GB Zwart?

Die dalen in HDTune zijn opmerkelijk te noemen ...... Verder een prima review voor een usb stick.

Oja, en er zijn ook nog leuke Pstart alternatieven, Liberkey (erg grote lijst aan software, maar veel kritiek op internet over onrechtmatig gebruik van software, verder briljant!) en uiteraard de bekende Portable Apps.
Thanks for je reactie!

Ik vind Portable Apps nogal traag, PStart is dubbelklikken en het programma is gestart.

Ik had er ook Portable Apps op staan, en dan Firefox Portable, maar dat vond ik echt te sloom, duurde echt iets van 10sec ofzo voordat ik kon browsen. Nu heb ik PStart en Google Chrome, dat is klik-klik en hij is opgestart :D
Voor een memory stick is dit toch zeker geen slechte review.
Veel meer kan je er eigenlijk niet over zeggen :)
Wat je opmerktte over de opening waar de sleutelring door kan ga ik geheler mee akkoord. Heb nu zo'n 5-tal USB-sticks in gebruik en indien die niet aan m'n sleutelbos hingen waren ze waarschijnlijk wel al ergens teloor gegaan.

Wat ik ook belangerijk vind is de stevigheid ervan. Zelf heb ik een desktop & laptop. Voor de desktop maakt dit niet zoveel uit, maar een laptop wordt wel eens verplaatst en verzet en staat niet altijd op een stabiel platform. ( Als vb met je laptop rustig in de zetel zitten, laptop ofc op de schoot terug te vinden. )

Dan wil je je even goed plaatsen en zit je per ongeluk met die usb-stick geklemt tussen de zetel en zie je al mooi de poort wat plooien. Bij ijzeren behuisde usb-sticks heb je dat minder / niet. Is natuurlijk duidelijk te merken in de prijs, maar kwaliteit loont.