Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 4,6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia X Compact Zwart Review

leroypollie 27 oktober 2016, 558 views

Sony Xperia X Compact Zwart

Ik heb de X Compact nu een aantal weken, als vervanging van mijn Z3 Compact. De smartphone bevalt mij tot nu toe zeer goed en beter dan verwacht. Snel, gemakkelijk, handig, vlot, ligt zeer lekker in de hand en de afgeronde randjes zijn een heerlijkheid.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Heerlijk afgeronde randjes
  • Vlot
  • type-c usb
  • Vlot en nauwkeurig werkend vingerafdruk herkenning
  • Goed klinkende stereo luidsprekers

Minpunten

• laadtijd had sneller gekund
  • Geen garantie op water en stof bestendigheid. Maar schijnt dat wel te zijn
  • Helaas een tikkeltje groter dan zijn voorganger, maar niet hinderend

Ik heb de X Compact nu een aantal weken, als vervanging van mijn Z3 Compact. Ik heb uiteraard getwijfeld tussen de Z5 en X. Waarom dan toch voor de X? Ten eerste is de prijs vergelijkbaar. Op vergelijkings filmpjes op youtube tussen deze 2 telefoons is te zien dat de X Compact in eigenlijk alle opzichten sneller is dan de Z5 en worden grafische elementen beter weergegeven. Het grotere werkgeheugen is ook zeker een voordeel. En uiteraard de accu duur.
Wat ik na een aantal weken gebruik als groot pluspunt heb ervaren is hoe de telefoon in de hand ligt en hoe het scherm op mij oogt. Dat komt vooral door de afgeronde randjes, daar had ik niet eens bij stilgestaan bij aanschaf maar wat is dat fijn zeg. Ook de vingerafdruk sensor werkt ideaal.

Het weglaten van de water en stof bestendigheid is natuurlijk een gemis hoewel op het internet filmpjes rond gaan die laten zien dat ie wel degelijk waterdicht is. Alleen Sony geeft je er geen garantie voor dus is het op eigen risico.

De telefoon is mij gewoon erg goed bevallen, beter eigenlijk tot nu toe dan ik had verwacht. Mocht je nog een keuze moeten maken hoop ik dat je hier wat aan hebt.

Heb jij ook een Sony Xperia X Compact Zwart?