Battlefield 1, Windows

€ 49,95
Specificaties PC • Actie, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Battlefield 1, Windows Review

Greymane 24 oktober 2016, 400 views

Battlefield 1, Windows

Singleplayer campaign, heel leuk. Multiplayer, not so much.

Pluspunten

• Verbeterde graphics
  • Mooie campaigns
  • Prachtige orkestrale muziek

Minpunten

• Cheaters, en de lakse houding er omtrent.
  • Kan je soldaat niet aanpassen buiten multiplayer
  • Korte campaign.

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 3
Na al aardig wat uurtjes gespeeld te hebben ben ik tot de volgende conclusies gekomen. De campaigns zijn leuk, maar wel wat kort, en multiplayer zit nu alweer vol met cheaters die gebruik maken van wallhacks en aimbots.

Ik stel voor dat men bijvoorbeeld dit filmpje bekijkt: https://youtu.be/U4B-RCkZNdI

Nu is het bekend dat cheaters weren nogal een klus is, maar geen onmogelijke. De vraag is hoeveel moeite men er in wil steken. Bij Origin lijkt dit helaas niet veel te zijn, daar het ervan wemelt. Jammer, een gemiste kans.

Multiplayer, de keren dat het zonder cheaters zit, voelt ook een beetje unbalanced aan. Het verschil in wapens is miniem. Een miniscuul hogere RPM stability of damage. Meer is het ook niet.

Je soldaat kun je maar op 1 manier aanpassen buiten dat je eerst multiplayer in gaat. Je kunt niets aanpassen tot je in een queue zit. Dat, of je werkt via de Battlefield app 1. Jammer, een steekje laten vallen daar.

Positief ben ik over het ontbreken van bugs. Niet zoals bij Battefield 4, heb ik niet 1 bug ontdekt. Grafisch gezien hebben ze hun best ook weer gedaan, alleen ben ik zelf wat meer pro realisme. Als iemand bijvoorbeeld op een mijn stapt, of een mortier op z'n hoofd krijg zitten de handjes en voetjes er echt niet meer aan. Dat vertekend naar mijn mening het ware geweld en gruwel van oorlog. Daar ik dit van dichtbij heb meegemaakt, als ex-militair en Afghanistan veteraan, had dit voor mij van waarde geweest, in plaats van het welbekende ragdoll effect. Ik vind dat ook een soort educatie. Echte oorlog is geen spelletje, het mag best af en toe flink shockeren. Daar het een 18+ rated game is, zou dit naar mijn mening geen probleem moeten vormen.

Het geluid en muziek is ook weer van goede kwaliteit. Mooie orkestrale muziek, tijdens het heetst van de strijd. Dat zat zeker tip top in orde. Geen kwaad woord over.

De heroische oorlogsverhalen in de campaign, zonder spoilers te geven zijn leuk uitgevoerd. Echter was ik daar wel snel doorheen. Ik hoop dat er bij de uitbreidingen ook nog een lange campaign komt, met een lang verhaal van begin tot einde.

Helaas is het zo goed als belangrijkste deel, de multiplayer slecht uitgewerkt met betrekking tot anti cheat. Helaas, als dit in orde was, was het voor mij toch zeker een 9 op 10 waard. Nu geef ik een 7 op 10. Als multiplayer je focus is, dan stel ik voor nog even te wachten tot het probleem met cheaters word opgelost.

Heb jij ook een Battlefield 1, Windows?

Vraag & Aanbod

Je kan je loadout wel aanpassen buiten het spel. https://www.battlefield.com/nl-nl
Daar bij career. Maar ik denk dat je dit inmiddels al wel weet :p

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.