Becker Cascade 7944bt Review

Superkoerier 17 oktober 2009, laatste update op 18 oktober 2009, 497 views

Becker Cascade 7944bt

Pluspunten

• Samenwerking navi, muziek (iPod en radio) en verkeersmeldingen met elkaar samenwerken. Hoop leuke functies beschikbaar die het tot een leuk speeltje maken. Kan ongelovelijk veel.

Minpunten

• Dure kaartupdates. Geen eenvoudige mogelijkheid flitspalen POI's beschikbaar te hebben (en de onwil van Becker om duidelijkheid te geven). Kleur bruin op het frontje is ronduit lelijk. Twijfel over de zachtheid van het plastic van het afneembaar deel van het front. Ontgrendel knop frontje niet geschikt voor de taak (bovenlaag laat los)

Geluidskwaliteit Score: 5
Erg leuk speeltje voor in de auto. Ben bijzonder tevreden over de navi, de BT telefoon koppel functionaliteit en de combinatie waarmee muziek, navi en verkeersmeldingen met elkaar samenwerken.

Heb de radio gekoppeld met de iPod via een los verkrijgbare kabel. Daardoor laat de iPod zich ook van de radio bedienen (maar lastig om de juiste artiest te komen als je er veel van hebt).

Over de radio ontvangstkwaliteit hoef je geen illusies te maken. Een dubbele tuner klinkt erg stoer, maar maakt een tuner nog niet beter dan de Ford radio die aanvankelijk standaard was ingebouwd. Alleen de overgang schijnt geruisloos te gaan, maar een kniesoor die daar op let.

De navi werkt prettig (maar minder prettige UI dan TomTom) met als voordeel dat je de voorgelezen instructies duidelijk zijn. Als je een auto hebt waarbij de autoradio wat hoger in het dashboard heb je daar zeker voordeel bij. Navi icm TMC in Duitsland werkt super. Wel jammer dat meldingen van stremmingen pas doorkomen zodra je de grens bent gepasseerd.

Zou ik 'm, wetende wat ik nu weet, dit ding nog een keer kopen? Neen. Het niet zelfstandig kunnen beheren van bijvoorbeeld de flitslocaties is voor mij echt een afknapper. Ook dat de kwaliteit van het materiaal niet super is maakt het beeld er niet positiever op. Als het apparaat max 700 EUR geprijsd zou zijn, zou die nog haar geld waard zijn. Nu is het echt over de top.

Heb jij ook een Becker Cascade 7944bt?

Het duurde tot de tweede paragraaf voor ik doorhad dat het om een autoradio ging . Met andere woorden, iets meer tekst en foto's zouden welkom zijn.

Het feit dat Becker moeilijk doet over POI's van flitslocaties lijkt me niet meer dan logisch, gezien deze in Duitsland bij mijn weten verboden zijn.