Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UB55-B Zwart Review

Jism 23 oktober 2016, 489 views

LG 29UB55-B Zwart

Mooi helder scherm voor diegene die *groot* willen gaan voor een goede prijs. Heldere kleuren, goede lichtopbrengst en prima te gebruiken in FPS games.

Pluspunten

• Helder contrast
  • Breed scherm / hoge resolutie
  • Laag verbruik

Minpunten

• Dual input vanaf 1 vid-kaart kijkt niet lekker

Ik was opzoek naar een nieuw scherm gezien mijn 'Web' activiteiten. Ik zocht iets dat lekker groot is (2560x1080) maar ook bestendig was voor goede FPS-games zoals Doom. Uiteindelijk via een winkel een model bekeken en de aanschaf gemaakt. Het is voor mij in ieder geval een vooruitgang mede het werk-oppervlak en de oneindig aantal tabs en programma's die ik tegelijkertijd open heb staan soms.

Qua kleuren is het lekker helder, qua contrast & lichtgeving ook niets te klagen. Het verbruik is laag en je kunt allerlei energie-maatregelen instellen via het OSD.

Het scherm kan ook 4 verschillende inputs tegelijkertijd verwerken. Dat is bijv. handig als je 4 camera's hebt ofzo maar niet praktisch als je met je videokaart een dual-display aan wilt sturen op dit scherm.

Het lettertype raakt hierdoor onleesbaar en is daar eigenlijk ook niet voor bedoeld. Al met al een leuk scherm dat nu al een tijdje in gebruik is, maar ik toch iets groters wil gaan. Hou er wel rekening mee dat je videokaart op grotere resoluties in games ook mee moet kunnen gaan. 2560x1080 valt onder WQHD, en vergt een redelijk snelle videokaart wil je games mooi & vloeiend blijven spelen.

Het scherm neemt je blikveld ook in beslag, dat wat mogelijk het belangrijkste is dat je goed kunt zien wat je doet. Al met al fijn schermpje, ook niet echt duur met nu 299.

Heb jij ook een LG 29UB55-B Zwart?

Wat bedoel je met
Dual input vanaf 1 vid-kaart kijkt niet lekker
?
Is dat dan PiP vanaf 1 en dezelfde kaart?
Jup. Twee HDMI outputs van de videokaart het scherm in ingesteld op "Extend this screen". Theoretisch zou je een echt dual-desktop kunnen voeren ermee, maar de weergave ziet er gewoon niet uit.